moet nog ff wachten

Hallo allemaal. Vind het echt een goed forum. Heb er al veel nuttige dingen van af kunnen halen. Maar nu komt het. M'n vriend en ik (o, moet nu m'n man zeggen we zijn in mei getrouwd!)zijn zo ver dat we het toch ook maar willen gaan proberen. Alleen ben ik geloof ik al wat verder dan dat hij is. Ik zit al een week iedere dag (meedere keren per dag) dit forum te lezen en heb echt al kriebels in m'n buik. Wil eigenlijk gelijk beginnen maar... ik gebruik nu de nuvaring nog en heb met m'n hubbie afsgesproken dat we (het is een serie van 3) de serie afmaken en daarna eerst nog een gewone cyclus afwachten voordat we aan de slag gaan. Weet dat dat wel zo verstandig is maar tja die kriebels!! Ook voor het werk moet ik eigenlijk nog ff wachten. Zit in de watersport en stel dat het gelijk prijs zou zijn (een mens mag toch hopen?!?) dan zit ik volgenjaar midden in het seizoen met een verlof van 4 maanden. Gaan ze niet leuk vinden op mijn werk.

Wat ik dus eigenlijk wil horen is dat het goed is dat ik nog ff wacht. VERBAN ME VAN DEZE SITE JULLIE MAKEN ME VEEL TE ENTHOUSIAST!!!!

Voor iedereen die druk aan het proberen is succes en voor iedereen die zwanger is; You lucky girls!!

mijn tijd komt hopelijk ook snel.

Gr. Bianca.

Hoi Bianca,

Heel lastig, want als je dat gevoel eenmaal hebt dan kom je daar niet vanaf. Het zou zo maar kunnen dat het meteen raak is. Als je zeker wil weten dat je de eerste 3 maanden bv niet zwanger wil worden dan moet je er gewoon nog niet aan beginnen. Er zijn genoeg vrouwen waar het nog lang bij duurt, maar er zijn er ook genoeg waar het wel meteen raak is.

Veel succes en misschien komen we elkaar nog tegen op dit forum. (hoop het eigenlijk niet want dat zou betekenen dat ik dan zwanger zou zijn)

Sterkte
Liefs Ilona

Hoi Llona,

Bedankt! Dit moest ik inderdaad ff horen. Het zou echt niet handig zijn om nu al zwanger te raken maar gevoel en verstand zijn nu eenmaal 2 zeer verschillende dingen.

Ik hoop voor je dat je snel zwanger wordt en daar dan heerlijk van kan gaan genieten.

Ik ga nog maar ff wat maandjes aan de minder prettige kanten van zwangerschap proberen te denken. En waarschijnlijk echt wat minder naar dit forum want het gaat echt niet goed met me!

Je hebt gelijk over dat gevoel ik heb ook het idee dat ik er niet makkelijk van af ga komen maar ga me er ff door heen slaan en mijn tijd komt nog ...

Liefs
Bianca.

Hoi Bianca,

Ik weet ook nog goed hoe het voelde toen we hadden besloten vanaf wanneer we het wilden proberen. Ik was stiekem al een maandje eerder gestopt met de pil dan we hadden afgesproken omdat ik niet dacht dat het meteen raak zou zijn. Imiddels ben ik een paar maandjes verder en is het nu echt iedere keer spannend. Ik had ook te maken met een bepaalde timing in verband met mijn avondstudie. Ik wilde niet in een bepaalde periode zwanger zijn. Maar een kindje laat zich gelukkig niet plannen dus daar moet je maar niet teveel over na gaan denken. Een kinsje kan nooit ongunstig uitkomen, komt tijd komt raad zegt mijn moeder altijd. Ieder geval veel voorpret gewenst en wellicht tot binnenkort op het forum (en vergeet niet binnenkort met foliumzuur te beginnen)

hoi Jessy,
Ben blij dat ik niet de enige ben die met een soort "planning" in haar hoofd zit. Het voelt zo egoistisch als je leest dat al die andere meiden hier al zo druk bezig zijn.

Ik weet dat het niet te plannen is en probeer er ook niet te veel over na te denken. Als ik nu "per ongeluk" zwanger zou zijn dan is het ook perfect hoor dan kan ik mijn geluk niet op!!! Maar zolang het nog uit te stellen is doen we het maar.

Ga maandag over een week naar de dokter ook alvast wat info vragen en gelijk vragen naar het foliumzuur. Volgens mij hoeft dat pas een week of 4 voordat je gaat 'beginnen'. Dat zou dan pas half september zijn. (tje, wat duurt dat nog lang...)

Ik heb m'n hubbie ook al zo ver dat we het eerder gaan proberen eerst zouden we eind dit jaar pas stoppen maar ik voelde al dat ik dat zeker niet zou gaan redden.

Succes met proberen. (lijkt me wel raar om opeens te sexen met een andere achterliggende gedachte!!)

en wie weet inderdaad tot snel op het forum.

Gr. Bianc.

Hoi Bianca,

Ik zou zeggen als je allebei graag wilt: ga ervoor!
Het is absoluut niet te plannen.
Wij waren van plan om afgelopen april te beginnen (ik ben een echte planner), maar afgelopen december hebben we besloten om er meteen maar voor te gaan.
Nu ben ik echter nog niet zwanger.
Ik hoopte eerlijk gezegd om mijn zwangerschapsverlof rond kerst en oud & nieuw te hebben, omdat ik onregelmatig werk en altijd 1 van de 2 moet werken. Maar ja, dit ging helaas niet op.
Dus ik zou zeggen als je echt wilt: ga het gelijk vanaf nu proberen, gemiddeld doe je er 8 maanden tot 1 jaar over om zwanger te worden.
Het valt echt niet te plannen!

Groetjes

Ik ben het met de anoniemen eens, ik heb zelf ook gepland en gepland. En nu ben ik 33 en nog niet zwanger, al ben ik pas 5 rondes bezig. Wat je werk betreft, je werk mag nooit je privé zoveel beinvloeden, dat je misschien te laat bent om kinderen te krijgen. Weet niet hoe oud jij bent, maar bij mij speelt dat toch wel mee, vooral als ik straks een 2e zou willen. Het komt nooit perfect uit.
En dan die mannen, ik was er ook eerder klaar voor dan mijn vriend, maar nu we bezig zijn went hij er aan en wil opeens dat het gelijk raak is. En dan kan het nog lang duren...
Nog een laatste ding. Ik bleef ook maar plannen en verstand en gevoel proberen te rijmen, maar letterlijk van de een op de andere dag schreeuwde het opeens in mijn kop én gevoel: NU! Als je dat gevoel hebt, moet je ervoor gaan en twijfel je ook niet meer.

Succes en niet te veel pieker-plannen!!

Liefs
Martine

Terug
Bovenaan