Moet stoppen met bv. Welke voeding nu?

Hallo,

Ik lees hier zelf veel mee, maar schrijf niet echt veel.
Even mijn situatie uitleggen: ik heb een prachtige zoon van 7 maanden die ik al die tijd bv (en na 6 maanden met bijvoeding) heb gegeven.
Ik heb de ziekte van Crohn en op dit moment een opvlamming.
Mijn darmen zijn nu zo erg ontstoken dat ik al een week in het ziekenhuis heb gelegen met een stootkuur prednison en nu moet ik het thuis in tabletvorm gaan slikken.
Omdat de prednison niet goed is voor mijn zoontje moet ik nu binnen 3 weken met de bv gestopt zijn.
Ik heb hier behoorlijk wat tranen om gelaten. Het is toch iets heel intiems wat beëindigd wordt.
Maar goed, mijn zoontje heeft natuurlijk veel meer aan een moeder die gezond is.

Ik ben nu samen met een lactatiekundige bezig met afbouwen (moet sneller dan normaal).
Maar we hebben een groot probleem: mijn zoontje is een flesweigeraar 1e klasse.
En hij komt nog best vaak voor een voeding.

Nu ben ik bezig om de voeding van 11 uur 's ochtends door pap te vervangen. Als dit een paar dagen goed gaat, wordt de voeding van 15 uur vervangen door iets anders.

Hoe doen jullie dat?
Wat geven jullie in de plaats van de bv?
Fv gaat er bij Wout niet in.

xx Nicole

Hey Nicole,

Pakt Wout helemaal geen fles of alleen niet als er kunstvoeding in zit? Als het puur de smaak is waardoor hij weigert, kan je de borstvoeding langzaam vermengen met de flesvoeding. Langzaam is relatief... want iedere voeding vervang je weer 10 cc door poeder...

Het is wel even bewerkelijk, je zult één fles aan moeten maken met kunstvoeding (wel met gekookt water dan, want je schenkt er steeds een klein beetje uit om te mengen met bv) De Borstvoeding verwarm je gewoon op de welbekende manier (au bain marie of flessenwarmer) en daar doe je dus steeds 10 cc minder bv in en vervangt dat voor 10 cc extra flesvoeding.

Snap je mijn uitleg nog een beetje? Het is lastig om dat zo via geschreven woord te verduidelijken.

Voor echte flesweigeraars zijn er diverse tips, is teveel om nu even op te noemen. Maar op het borstvoedingsforum   staan deze tips onder artikelen en links.

Mocht de overschakeling op kunst door het mengen te lang gaan duren, kan je bij het moedermelknetwerk eventueel extra borstvoeding aanvragen. Deze melk wordt gekolfd door andere moeders en die steunen hiermee moeders die (al dan niet tijdelijk) niet genoeg moedermelk hebben. De donerende moeders worden getest op via de bv overdraagbare aandoeningen, dus is veilig.

Groetjes Nynke

Hai,

Wout pakt helemaal geen fles. Alleen een anti lekbeker van Avent met wat water of sap erin. Maar melk? Nee, helaas.
En het mengen hebben we al geprobeerd, geen succes.
Het ligt puur aan het sillconenen speentje.

Morgen bel ik de lactatiekundige weer. Ben benieuwd wat ik met de voeding van 15 uur kan doen.
Het is zo verschrikkelijk als je kleine mannetje huilt en je hem dan de borst niet mag geven.
Ik begin dan zelf ook steeds te huilen.

Ik probeer jullie op de hoogte te houden.

xx Nicole

wat een moeilijke situatie zeg. Heb helaas geen tips voor je maar wil je veel sterkte wensen!
Onze zoon was ook een echte flesweigeraar. En om dat ik weer moest werken heb ik ook alles uit de kast gehaald pfff. Niets leek te helpen ik had de moet bijna opgegeven toen een vriendin met haar zoontje precis hetzelfde had maar op een dag nam hij de fles. Dus toen dacht ik ga gewoon maar door met proberen.
Heb alle spenen geprobeert en op een dag, hij was toen 5,5 maand nam hij zomaar de fles, wauw. Het is uiteindelijk de difraxspeen geworden. Toen hij 6 maanden was moest ik weer werken.

Ik wil je veel succes wensen!

Hoi Nicole,

Wat heftig allemaal zeg, ik kan me zo goed voorstellen dat het afbouwen je emotioneel ontzettend zwaar valt . Hoe moeilijk het waarschijnlijk ook is omdat je versneld moet afbouwen, probeer toch te genieten van de voedingsmomenten die je nog in het vooruitzicht hebt, maak lekker veel foto's en weet dat je een geweldige basis voor je baby hebt gelegd door hem borstvoeding te geven! Je bent een topper

Groetjes van Yvonne, mv Claudia

Terug
Bovenaan