moet t toch even kwijt....

Hey meiden,

Ik heb een vriendin en die is 1 week verder dan ik. Maar ze voelde zich niet goed en had steeds hoofdpijn enz. Vorige week kreeg ze een extra groeiecho omdat ze niet zo groeide als bij haar andere 2 kinderen (wat op zich niks wil zeggen natuurlijk). Maar toen bleek dat t helemaal mis was. Het kindje heeft een hartje wat niet goed is. Nu moest ze vrijdag naar het ziekenhuis en daar hebben ze alles bekeken en idd het hartje is niet goed. Maar ze hebben ook een vruchtwaterpunctie gedaan om te zien of het alleen het hartje is of dat er ook een syndroom achter zit. Heel heftig allemaal en vooral erg onzeker.

Sinds ze me dat verteld heeft ben ik zelf heel onzeker geworden over mijn eigen zwangerschap en wou ik dat ik de 20 weken echo eerder had maar goed dat is niet zo. Zelf slaap ik wat slechter doordat ik vaak droom over dit.
Ze is mijn vriendin dus ik vind het geen optie om t me niet te vertellen. Ik leeft enorm met haar mee maar het maakt me ook onzeker.

Heel lastig maar goed ik kan er niks aan doen verder.

xx
 
Jemig wat lastig zeg. Ik begrijp dat je hier onzeker van wordt en jouw echo sneller wil.
Je kunt natuurlijk zowiezo de vk bellen voor wat geruststelling als dat nodig is, misschien nog een keertje extra naar het hartje van jouw baby luisteren?

Heel veel sterkte hiermee, ook voor je vriendin. het lijkt me echt vreselijk zoiets.

Liefs

 
Ik voel de mijne wel hoor, af en toe, dus dat scheelt maar goed er zijn natuurlijk dingen die je niet weet dat blijkt maar weer. Ach voor ik t weet is t zover en dan mag ik de kleine weer zien.

dank je voor je reactie

xx
 
Joh wat verdrietig voor je vriendin!!! Maar idd ook confronterend voor jezelf!! Je kunt idd altijd vragen om een extra echo als je dat geruststelt...

De kans dat jouw kindje ook iets mankeert is natuurlijk erg klein, maar dat is natuurlijk een stuk moeilijker relativeren nu t zo dichtbij wel mis is...

Ik ben nu bijna 37 wk zwanger en het kindje van een nichtje van mij, wat even ver was, is 4 weken geleden overleden inde buik. Wij zien of spreken elkaar eigenlijk nooit, maar t zit toch steeds in je hoofd. Merk dat ik me sneller ongerust voel als ik m'n meisje weinig voel bijv.

Sterkte en ik hoop dat je je vriendin tot steun kunt zijn..
 
Terug
Bovenaan