Hoi meid,
Nou, ik ben al 3x ingeleid bevallen en wsl ga ik maandag of dinsdag bevallen van de vierde, ja ook weer ingeleid haha.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus, maar ik vond het wel meevallen.
Helaas heb ik wel 3x een weeënstorm gehad, dus voor deze ga ik daar ook maar weer vanuit. Maar ik vond het allemaal wel te doen, de laatste cm's voor het persen vond ik het zwaarste, maar dan kan je altijd nog om pijnstilling vragen. Dat is weer het voordeel van het zh.
Bij de eerste ben ik bijna 12 uur bezig geweest. Bijna 2 uur persen maar later bleek dat de navelstreng heel strak om haar nekje zat. Niet zo gek dus want ze kon er bijna niet uit.
Bij de tweede ben ik bijna 7 uur bezig geweest. Ik hoefde maar 3x te persen en ze was al geboren. Ik vond het echt een pracht bevalling en zou er zo weer voor tekenen.
Bij de derde ben ik bijna 6,5 uur bezig geweest. Daar moest ik helaas langer persen en die bevalling viel me een beetje tegen. Bleek later dat de kleine scheef het geboortekanaal was ingeschoten dus werkte niet echt lekker mee.
Het is mij in ieder geval allemaal reuze meegevallen. Als je baarmoedermond al goed week is en je 2 cm ontsluiting hebt, kun je gelijk aan het infuus. En die 2cm hoef je niet meer te doen haha.
Dus deze keer ga ik ook weer vol vertrouwen de bevalling in.
Als je je kleintje in je armen houd, ben je vast alles zo weer vergeten.
Ik wel hoor.
Sterkte, en ik zou me maar niet te druk maken. Bij een spontane bevalling kan ook wel eens een mindere keer zitten of tegenvallen. En wie weet gaat jouw ingeleide bevalling erg goed, zonder weeënstorm, want dat hoeft echt niet bij iedereen zo te zijn.
Succes!!
Groetjes,
Vanessa 37,6 van de vierde