Moet worden ingeleid, wie ervaring??

Hallo,

Maandag moet ik ws worden ingeleid omdat ik dan 42.1 weken zwanger ben.
Heb er toch wel schrik voor, heeft iemand ervaring??
Ik hoor toch wel veel verhalen dat het erg heftig is.
De eerste was 2,5 week tevroeg en de bevalling ging best makkelijk 5 uurtjes.
Dus nu een heel andere ervaring!!

Groetjes mamavanHUUB

Hi,

Ik ben in juli bevallen na te zijn ingeleid. Was toen ook 42 wkn + 1 en had nog helemaal  geen ontsluiting of verweking. Ik heb om 9u de pasta gekregen en reageerde na anderhalf uur erg heftig (meteen erg zware weeën), maar ik heb begrepen dat dat niet altijd zo is. Ik vond het heftig, maar anderzijds heeft het zhpersoneel zelf voorgesteld een ruggeprik te zetten, omdat ik al gauw de boel niet meer weggepuft kreeg. Dat vond ik prima, en toen heb ik dus een paar  fijne uren gehad, zonder pijn. Ik lag TV te kijken (en heb zelfs nog even kunnen slapen), terwijl ik op de monitor de weeën voorbij zag komen. Tegen 9u 's avonds had ik volledige ontsluiting, maar voelde geen persdrang (had ondertussen wel weer buikweeën omdat ze de verdoving inmiddels hadden stopgezet). Ik heb dus geperst op buikweeën, en dat ging vrij goed. Omdat ons dochtertje een vrij lage hartslag had, is de vacuumpomp er wel nog aan te pas gekomen (moest sneller gaan dan ik kon persen), maar van het inknippen en hechten heb ik ook niks gevoeld. Ons meisje is na een halfuurtje persen geboren.

Ja, het kan erg heftig zijn, maar het voordeel is dat het allemaal ingepland is, je bent in het ziekenhuis omringd door professionals, op uren dat er ook nog een anaesthesist aanwezig is. Ik zou het zo weer doen :)

Heel veel succes in ieder geval!
Saskia (mama van Charlotte)

Hoi meid,

Nou, ik ben al 3x ingeleid bevallen en wsl ga ik maandag of dinsdag bevallen van de vierde, ja ook weer ingeleid haha.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus, maar ik vond het wel meevallen.
Helaas heb ik wel 3x een weeënstorm gehad, dus voor deze ga ik daar ook maar weer vanuit. Maar ik vond het allemaal wel te doen, de laatste cm's voor het persen vond ik het zwaarste, maar dan kan je altijd nog om pijnstilling vragen. Dat is weer het voordeel van het zh.

Bij de eerste ben ik bijna 12 uur bezig geweest. Bijna 2 uur persen maar later bleek dat de navelstreng heel strak om haar nekje zat. Niet zo gek dus want ze kon er bijna niet uit.
Bij de tweede ben ik bijna 7 uur bezig geweest. Ik hoefde maar 3x te persen en ze was al geboren. Ik vond het echt een pracht bevalling en zou er zo weer voor tekenen.
Bij de derde ben ik bijna 6,5 uur bezig geweest. Daar moest ik helaas langer persen en die bevalling viel me een beetje tegen. Bleek later dat de kleine scheef het geboortekanaal was ingeschoten dus werkte niet echt lekker mee.

Het is mij in ieder geval allemaal reuze meegevallen. Als je baarmoedermond al goed week is en je 2 cm ontsluiting hebt, kun je gelijk aan het infuus. En die 2cm hoef je niet meer te doen haha.
Dus deze keer ga ik ook weer vol vertrouwen de bevalling in.

Als je je kleintje in je armen houd, ben je vast alles zo weer vergeten.
Ik wel hoor.

Sterkte, en ik zou me maar niet te druk maken. Bij een spontane bevalling kan ook wel eens een mindere keer zitten of tegenvallen. En wie weet gaat jouw ingeleide bevalling erg goed, zonder weeënstorm, want dat hoeft echt niet bij iedereen zo te zijn.

Succes!!

Groetjes,
Vanessa 37,6 van de vierde

Hoi,
Ik ben twee keer overtijd gegaan en daarom ingeleid. Beide keren alleen met gel waarop de weeën kwamen en er dus geen infuus aan te pas kwam. Bij de eerste bevalling sloeg de gel pas de tweede dag goed aan(hou er dus rekening mee dat je misschien niet gelijk dezelfde dag gaat bevallen) en hebben ze die dag vrij snel(bij 2 cm)  de vliezen gebroken. Door de combinatie vliezen breken en tweede keer gel kwam ik in een weeënstorm en was ons dochtertje er na 5 uur. Heftig maar te doen en ook wel prettig dat het zo snel ging.
De tweede bevalling reageerde ik gelijk op de eerste keer gel en heb ik de hele dag weeën gehad die goed waren op te vangen. Toen zijn de vliezen gebroken omdat ik maar op 3 cm. ontsluiting bleef hangen en 2,5 uur daarna was ons zoontje er. Die laatste uren had ik geen weeënstorm maar wel behoorlijk heftige weeën maar die zorgde er dus wel weer voor dat het heel snel ging.
Ons dochtertje is doordat het toch wat snel ging en ze het benauwd kreeg met de vacuümpomp geboren en ook bij ons zoontje stonden ze,om dezelfde reden,  op het punt die te gaan gebruiken toen hij toch spontaan kwam.
Denk wel dat ook alle ingeleide bevallingen anders verlopen dus het is moeilijk te zeggen hoe het bij jou gaat lopen en of je wel of niet aan een infuus moet.
Kijk er  zelf, hoewel het pittige bevallingen waren en ik liever thuis was bevallen,
met een goed gevoel op terug.

Hai,

Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik kunstmatige weeen opwekking verschrikkelijk.
Bij mijn vorige zwangerschap begonnen mijn weeen vanzelf met 41 weken. Eenmaal in het ziekenhuis vonden ze dat er nog 1 cm weg moest en daar heb ik dus heel lang op liggen wachten. NIemand masseerde het weg of wat dan ook. Toen vonden ze dat mijn weeen dan maar niet sterk genoeg waren en dus kreeg ik een infuus. En het verschil met gewonen weeen vond ik duidelijk aanwezig. Ze hadden het veel te hoog gezet, waardoor er dus geen tijd meer tussen mijn weeen zat.
Uiteindelijk is er nog een vacuumpomp aan te pas gekomen en moest ik persen zonder persweeen. Ik vond het echt niet prettig.

Nu ben ik 33 weken zwanger van de tweede  en ik hoop dat dit anders gaat. Lekker thuis bevallen zonder complicaties.

Sorry voor dit nare bericht erover. Maar zorg er in ieder geval voor dat ze goed naar je luisteren. En laat je geen dingen opleggen die je niet wilt hoor!! Dat doen ze bij ons in het ziekenhuis wel snel.

Meid, succes! En veel plezier met je babietje dadelijk.

Groetjes Gerie.

Terug
Bovenaan