Moeten jullie kindjes ook al zoveel eten van het CB? Graag advies??

A

Anoniem

Guest
Hoi mama's,

Ben vandaag met mijn zoontje van 6,5 maand naar cb geweest voor controle en heb meteen een nw eetschema meegekregen. Nou vind ik het zelf erg veel en vroeg maar ben benieuwd of jullie dit allemaal al geven?
Schema cb :   ontbijt   boterham met beleg + fles melk of grote papfles (200 cc)
                                        tussendoor fruit
                                         lunch    boterham met beleg + fles melk
                                        tussendoor drinken (thee, diksap, water)
                                        groentehap en  een grote bak met volle yoghurt
                                        fles melk van 200 cc
Voor mijn gevoel was mijn oudste zoon ouder voordat hij al deze dingen geen eten.
Nou slaapt mijn kleine ook nog drie x per dag, hoe moet ik dat allemaal gaan inplannen?
Sorry, heel verhaal maar ben gewoon vergeten hoe ik het bij de 1e deed.
Groetjes Inge

Met 6,5 maand boterhammen????? dan zitten ze toch net aan de groente en fruit hap??? Ik zou me er vooral niet te druk om maken. Je kindje mag dit hebben maar het hoeft natuurlijk niet. Eten naar behoefte zou ik zeggen. Mette mag veel meer melk dan dat ze drinkt maar ze krijgt het niet weg. Ze is 6 maanden en drinkt 800/900 cc per dag en krijgt nog geen bijvoeding wegens allergien. Ze groeit goed en plast goed dus niks aan de hand. Gewoon niet een grote eter. Ik zou gewoon stapje voor stapje steeds iets meer geven maar het arme kind niet overvoeren. Ieder kind is anders dus haal uit het advies van het cb wat je zelf denkt dat goed is.

gr.Ing

Hoi,
Wat moet jouw kindje veel eten van het CB!!!!    Veerle (6,5 maand oud) begint nu net goed te eten van fruit en groente. Wij hebben van het CB nog nooit een schema meegekregen, wel een advies dat we met 5 maanden met groente en fruit mochten beginnen. Na 6 maanden wilde Veerle pas van een lepeltje eten.
Ons schema is als volgt:
Ontbijt: FV 210cc met nutrix
Tussendoor: fruit met liga
11:00 uur: FV 180 cc (wordt voor driekwart ongeveer leeggedronken)
14:00 uur: FV 180 cc
16:00 uur: 100 cc diksap of rooibosthee
17:30 uur: potje groente (4 maanden)
18:30 uur: FV 210 cc met Bambix (wordt meestal maar 150 cc van opgedronken)
Als Veerle nog beter gaat eten van groente en fruit dan ga ik de fles van 14:00 uur weglaten zodat ze 3 flessen krijgt maar meer fruit gaat eten, ook omdat ze de 4 flessen nu niet meer leegdrinkt.
Als ik jou was zou ik gewoon je eigen schema aanhouden, vind 2 boterhammen per dag op deze leeftijd wel onwijs veel, laat staan dat ze daarnaast ook nog een fles moeten krijgen.
Succes.
Groetjes,
Floor

Zo ja idd zeg!!
Ik vind wel dat je ze ukje veel voorschrijven hoor.

Bij ons is het als volgt (ongeveer).

9.15  - 9.30 paples (Bambix) 250cc
11.15 fruit (soms met Liga, ligt eraan hoe dun het fruit is).
Bijna iedere dag rond 13.00 boterhammetje met leverpastei of jam.
14.30 fles 250cc.
17.00 groente, (hij krijgt best wel wat, ik denk 4 á 5 eetlepels).
19.30 papfles (Nutrix) 250cc.

Wordt hij nou vroeger wakker, krijgt hij in de middag ook nog een beetje diksap.

Wij mogen Dylano langzamerhand nu ook na zijn groente yoghurt gaan geven.

Zo zie je maar dat ieder CB verscheelt van adviezen.
Dylano is een maand ouder dan jou kindje, 7.5mnd.

Groetjes Debby.

Ohja, Dylano krijgt ookal vlees bij zijn groente en aardappeltjes.
Bijv. gekookte kip of geruld gehakt.

Hey

ik was 2 weken geleden bij het CB (emma was toen 6mnd) en het advies was: fruit en groentehapjes (was ik allang mee begonnen ..)
Verder 4 flessen evt met nutrix. Nog geen brood , volgens mij doe je dat vanaf 7 mnd. Moet met 7,5 mnd weer naar het CB.

oja, ze krijgt al wel vlees/aardappelen/groente of rijst!
beetje uit proberen.

p.s krijgt hij/zij (sorry) het brood dan wel weg????

Doeiiiiiii

Marieke, je kindje krijgt rijst zeg je,
Maar hoe maak je dat dan klaar, en geeft dan die dag, alleen maar rijst??

Groetjes Debby.

Hoi Debby,

Rijst gebruik ik ipv aardappels, gewoon meepureren met de groente en het vlees, wel wat vocht (opvolgmelk of water) toevoegen want het wordt vrij droog anders.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan