Moeten jullie kindjes ook altijd zo bijkomen van het weekend?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

De weekenden zijn bij ons anders dan de dagen door de weeks. Mijn man is dan lekker vrij en hij wil dan van alles met zijn zoontje doen. Soms hebben we een verjaardag of gaan we op visite. Als het dan maandag is, dan slaapt mijn zoontje  bijna de hele dag. Hij is niet vervelend ofzo, maar heel erg moe.  
door-de-weeks  heb ik regelmaat en is het veel rustiger.  

Kennen jullie dit ook?

Ja dit herken ik zeker. Vorige week zaterdag hadden we een verjaardag 's avonds en de hele avond was mijn dochter wakker, hartstikke gezellig vond ze het, lekker bij iedereen op schoot. We hadden ook nog het campingbedje meegenomen, maar daar heeft ze maar eventjes in geslapen (in de huiskamer). De volgende dag ging ik ook weer met haar op visite bij een goede vriendin, toen vond ze het 's middags niet meer zo leuk, en zette het op een krijsen, echt huilen, niet normaal, zelfs ik kreeg haar niet stil, dit had ik ook nog nooit mee gemaakt, want ze huilt (bijna) nooit. Ik denk achteraf dat het allemaal even te veel was, ze is natuurlijk pas 3 maanden oud.
Nu probeer ik ook regelmaat in te brengen, ook in het weekend. Gisteren waren we ook op visite, toen heeft ze 's middags even in de wagen geslapen en om 19:30 heb ik haar gevoed en boven op bed gelegd en ging ze lekker slapen, dat is beter voor haar ben ik nu achter.
Het is natuurlijk allemaal wel gezellig maar zo een kleintje heeft gewoon haar/zijn slaap nodig.
Succes, groetjes van (die andere) Sonja

ik kan inderdaad merken als het te druk is geweest voor haar. dan wil ze 's avonds erg slecht slapen en meestal zit ze dan bij ons beneden. zondags is het vaak raak. dan gaan we na de kerk en dan is alles anders dus lekker van slag. ik probeer dan wel haar ritme aan te houden. in de kerk de fles (vlak voor de dienst) en dan naar bed. ik zet altijd een campingbedje klaar in de ruimte ernaast en daar gaat ze heerlijk slapen. zo was ze gisteren ook van slag. soms best lastig maar goed. ik merk wel dat het beter word. de avonden dat ze bij ons beneden is worden steeds minder.

Terug
Bovenaan