moeten stoppen met werken voor het verlof begint ??

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben van de week bij de VK geweest.
En die vond mijn buik en de baby aan de kleine kant voor de zwangerschaps duur.
Het was niet veel te klein het zat net op het randje.

Dus nu moet ik stoppen met werken 4 weken voordat mijn verlof begint.
En ik mag geen zwaar huishoudelijk werk meer doen.
Het huishouden help m,n man gewoon wat meer dus dat is geen probleem.

Maar hoe zit het met het werk.
Krijg ik vervroegd verlof?
Of eerst 4 weken ziektewet en daarna gewoon zwangerschaps verlof?
Weet iemand hoe dit precies zit?

Groetjes,

Senjo
(30+3)

Hai,

wat vervelend zeg. maar leg je er maar gewoon bij neer, het is gewoon niet anders.
Je gaat nu in principe in de ziektewet tot je verlofdatum.

succes en relax!

Kate NY

Klopt! Je gaat de ziektewet in tot aan je verlof en dan wordt het omgezet naar zwverlof. Het is geen reguliere ziekmelding maar ziek als gevolg van zwangerschap waardoor je werkgever de loonkosten terug krijgt van het UWV.

gr.Ing

Jammer voor je. Je gaat nu vier weken de ziektewet in en daarna begint je zwangerschapsverlof. Je verlof gaat overigens wel nu automatisch met 34 weken in. Ookal had je (misschien)  vooraf aangegeven dat je pas met 36 wilde stoppen.

Ingeborg

Hoi,

Bedankt voor jullie reaktie,s.
Weten jullie ook of het klopt dat je maar 70% krijgt uitgekeerd van je loon?
Met de zwangerschaps verlof zowiezo maar ik de ziekte wet toch niet?

Groetjes

Hoi
Je meldt je gewoon ziek, en omdat het een zwangerschaps-gerelateerde ziekmelding is betaalt het UWV je salaris 100% aan je werkgever uit. Jij krijgt dus gewoon je salaris, en je werkgever wordt door het UWV vergoedt. Zelfde als wanneer je met verlof bent, alleen is het dan geen ziekmelding.
Geniet van je vrije tijd en doe lekker rustig aan!

Hoi. Je gaat nu gewoon in de ziektewet. En als de ziekte voorkomt uit een zwangerschap (wat bij jou het geval is) wordt de uitkering gewoon overgenomen door het UWV.. Het enige voor jou is dat je nu persé 6 weken voor je uitgerekende datum met zwangerschapsverlof moet gaan.
Doe het lekker rustig aan, en zorg dat het kleintje gaat groeien!
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan