moeten straks weer naar het c.b...

Om 13.30 uur moeten we weer naar het c.b!
Vind het altijd wel leuk om te weten wat ze weegt (de vorige 2 keer, 2 x een kilo bijgekomen!! haha!)
Ben benieuwd of ze zeggen dat ik met fruithap mag beginnen?!?!? Ik hou nog maar even voor mezelf dat ik daar al 2 weken mee bezig ben..haha..
Mijn vriend kan eindelijk ook eens mee! Tot nu toe moest hij altijd werken, maar nu heeft hij nachtdienst dus kan hij mee.
Ze krijgt wel weer prikjes  zooo zielig!! maar ja, het moet toch even... hoop alleen dat ze er niet te veel last van krijgt! (denk dat mijn mannetje even op de gang gaat staan, want die kan daar helemaaaal niet tegen als ze zo schreeuwd!)

Succes ermee!!! Zielig he die prikjes.
Ik stond vorige keer zelf bijna met tranen in mijn ogen.
Maar idd. wel leuk om te weten hoeveel ze wegen enzo...
Ben benieuwd wat ze bij jou zeggen over die fruithap...hihihi...
Efraim eet trouwens al een kuipje leeg van 100 gram.
Hij vind het echt lekker.
Ga volgende week denk ik eens beginnen met vers fruit.
En ik denk ook al een beetje aan groente...weet niet goed wanneer ik daarmee moet beginnen. Nou ja, we zien wel...
Drinkt jou kleine ook nog steeds 5 flessen?

Nou, we zijn weer geweest en ze heeft goed geschreeuwd !
Pfff inderdaad, zelf ook de tranen in mijn ogen...en mijn mannetje is voor de prikjes even (stoer he haha) naar buiten gelopen, die kan daar echt niet tegen!
Maar goed, ze was super vrolijk van te voren, daarna toen we thuis kwamen even geslapen en toen ze wakker werd ook weer super vrolijk gelukkig!
En ik moest zooo lachen!!! Zitten we daar, vraagt die vrouw wat ze nu allemaal krijgt? Zegt mijn vriend heeeel enthausiast: jaa, we zijn twee weken geleden begonnen met fruit, ze vind het super lekker en eet bijna een heel potje op!!!!  arggggg hahahaha
Ik zei maar even snel erachter aan dat ik echt merkte dat ze eraan toe was..bla bla bla bla...mooi verhaaltje van gemaakt dus, en tot mijn verbazing vonden ze het allemaal oke!
Ik moest doen wat ik zelf goed vond zeiden ze  hahaha soms snapik niets van die mensen maar goed! Moest er wel om lachen.

Ze woog nu 6300 gram en was 63 cm!!! Ze komt elke keer dat we moesten gaan een kilo ongeveer bij  hahaha, maar ook dat was allemaal goed zeiden ze!

En ja, ze drinkt nog 5 flessen van 180 cc (180 cc en 6 scheppen dus bij elkaar is dat wel wat meer).
Ze drinkt het wel niet altijd op hoor, vooral de laatste tijd laat ze nogal vaak ongeveer 30 cc staan.
Geef jij ook nog steeds 5 flessen?
En als je met groentehap begint vervalt dan 1 fles helemaal?

Ja ik geef dus ook nog 5 flessen van 180 cc en die gaan allemaal schoon op.
En dan nog de fruithap. Hij eet nu zo'n kuipje van Bledina van 100 gram helemaal op (op de kleine hapjes die ik ook neem dan )
Maar ik heb een schema van het cb en daar staat op dat ze met 4 maanden 2 eetlepels groente, 2 eetlepels fruit en 4 flessen van 180 cc mogen. Maar dat red die kleine van mij nooit.
Ik denk dat ik die laatste fles gewoon blijf geven hoor. Het is tenslotte nog maar bijvoeding. Het hoeft nog geen fles te vervangen denk ik.

Wat grappig hoe ze reageerden op dat je al fruithap geeft. Hihi...je weet het ook nooit met die lui daar. Ik moet 12 april weer. Ben benieuwd.

Ja, ik ga ook nog even door met 5 keer 180 hoor! Ik heb zo'n schema trouwens helemaal niet! Moet ik eens vragen de volgende keer, want dat lijkt me best handig (dan weet je een beetje wat ze wanneer krijgen)
Met groente wacht ik nog even, wil haar eerst goed aan het fruit laten wennen.
Geef jij elke dag fruit trouwens? Ik af en toe dus niet omdat ik haar anders wakker moet maken of dat het anders met de tijden van de fles niet uitkomt.. (of hadden we het hier als eens over gehad??)
En jij zei volgens mij ergens dat je de laatste fles om 22.00 uur geeft he?? Hoe ziet de rest van je dag er dan uit?
Want ik zou dit best willen (kan ook mijn ogen vaak niet meer open houden..) maar kom toch altijd rond 23.00 uur uit.

Vandaag bijv:
7.00 fles
11.15 fles
14.15 fruithapje
15.00 fles
19.00 fles
23.00 fles

Natuurlijk kan je wel schuiven en bijv 2 x om de 3.5 uur geven ofzo maar meestal lukt dat hier niet !
Vandaag moest ik werken en de kleine gaat met me mee. Moet haar om 7.00 wakker maken voor de fles, moet om 8.00 beginnen.
Ze is daar meteen in slaap gevallen tot 11.00 en om 11.15 dus de fles gehad.
Daarna kon ze niet slapen (de grotere kinderen gingen toen ook naar bed..) en dus maar eerst fruit gegeven en om 15.00 een fles.
Om 17.30 uur waren we thuis en ze was helemaal van slag door alle drukte dus ik heb haar eerst in bed proberen te leggen maar dat lukte niet. Uiteindelijk om 18.30 uur in bad gedaan om even te ontspannen zeg maar..en dus om 19.00, na het bad, de fles gegeven.
Nu zit ik dus weer vanavond om 23.00 !!!! En ik ben zooo moe...pffff ....moet echt wennen aan het werken hoor!
Maar goed, het forum helpt een handje mee want het is nu al 22.50 uur dus ik ga haar zo de fles geven en dan heeeerlijk slapen!

Sorrie voor mijn laaaaaaange verhaal  en weltrusten allemaal!!!

Hoi 4 december,

Lastig he met die schema's.
Ik krijg soms gewoon een kronkel in mijn hoofd en dan kom ik er niet meer uit.

Maar goed, ik doe het nu zo:

6.30 flesje
9.30 fruithap
10.30 flesje
14.30 flesje
18.30 flesje
22.00 flesje

Deze tijden zijn ongeveer hoor. Hij komt ook wel eens iets vroeger of wat later. Maar die fles van 22.00u staat vast. Anders val ik zelf om van de slaap.
Ik geef nu elke dag fruit. Ik hoef hem er bijna nooit voor wakker te maken. Maar idd. als jouw meisje nog slaapt zou ik haar ook laten slapen hoor.
Ze heeft het tenslotte nog niet nodig!
Die van mij is gewoon een klein freetzakje af en toe. Hihihi...hij eet alles wat hem voorgeschoteld word.

Heb je het trouwens nog steeds zo naar je zin op je werk? Lijk me inderdaad ook wel errug wennen ja... maar wel fijn dat je je ukkie mee kan nemen.

Hey!
Ja, die schema's....pfff....
Op zich gaat het wel allemaal goed, alleen die laatste fles zou ik dus liever wat vroeger willen. Vooral als ik de dag erna moet werken (zoals vandaag) en om 6.00 uur op moet staan.
Maar goed, ik moet haar om 7.00 uur al echt wakker maken, ze slaapt dan nog zooo lekker meestal. Vind het dus eigenlijk een beetje zielig om haar nog eerder wakker te maken, dus het is ook wel een beetje mijn eigen schuld !
Vandaag kwam het zo uit, omdat de fysio kwam, dat ze wat eerder zit met de flessen. Ze heeft om 18.30 uur gehad dus ik geef haar vandaag om 22.30 uur de laatste. Scheelt toch weer een half uur!

En lekker toch, dat die kleine van jou zo lekker kan eten! Hahaha heerlijk vind ik dat.. Zij kan ook echt genieten van een fles en het fruit vind ze ook heel erg lekker! Maar inderdaad, ik ga haar er niet wakker voor maken.

Het werk bevalt me goed, maar ik vind het wel vermoeiend! Het is echt nog even wennen en een nieuw ritme vinden hoor. Ook de dag van te voren (zoals vandaag dus) ben ik de hele tijd in mijn hoofd bezig met wat ik allemaal al klaar met leggen en wat allemaal mee moet enz enz...
Dinsdag ging het weer heel goed met mijn dochtertje op het werk. Het enige grote nadeel is dat ze daar niet goed kan slapen s'middags omdat er nog andere kindjes op het kamertje liggen natuurlijk. Ze is dus heel veel wakker geweest en was super vrolijk...totdat we thuis kwamen!!! Ik was al doodmoe, bijna niet geslapen die nacht en heel druk geweest op het werk, en we komen thuis en ze begint te huilen ...
Ze was echt heel onrustig dus heb ik haar lekker rustig en uitgebreid in bad gedaan en lekker gemasseerd en toen maar (wel een uur te vroeg, maar goed) een fles gegeven en toen was ze helemaal op!! Toen is ze gelukkig lekker in slaap gevallen...en toen ben ik maar eens gaan eten om 19.30 uur ofzo en daarna nog een berg afwas hahaha
Maar goed, het is voor haar ook nog even wennen allemaal, hoop dat het morgen goed gaat!

Ik vind het toch al superknap van je hoor, dat je weer begonnen bent.
En dan zo snel, zomaar van de een op de andere dag.
Ik werk nog niet en ik val sávonds al om van de slaap
En dan zit ik me af te vragen wat ik nou allemaal heb
gedaan die dag waar ik nou zo moe van ben.
Het is wel fijn voor je dat er een dag tussen zit. Kan je weer even bijtanken.
Ik vond het werken op een kdv soms echt aanpoten hoor.

Ik heb onze uk trouwens gisteren vers fruit gevoerd. Appel en banaan, nou hij heeft me toch zitten smullen. Ongelofelijk...
Het is wel wat meer werk en ik weet niet of ik het elke dag ga doen, maar het ging wel goed.

Nou, Succes met alles!!!
En probeer de dagen dat je vrij bent maar lekker rustig aan te doen.
(Als je dat lukt )

Terug
Bovenaan