moeten we een grotere auto kopen?

A

Anoniem

Guest
hoi ik ben alien en verwacht de vierde bij ons is de discussie gaande dat we een 7 personenwagen moeten aanschaffen omdat het vanaf januari verplicht zou zijn elk kind i een gordel te hebben nou heb ik 2 buurvrouwen ook met 4 kids die 2 kinderen bij elkaar in een gordel hadden zitten nu is 1 buurvrouw vorig jaar aangehouden   daardoor en nu hebben ze een grotere auto ik weet wel dat het zo hoort maar mensen ze kunnen het je toch niet verplichten? het is financieel een hele uitgave en we waren het eerlijk gezegd nog niet van plan aleen al om dat er een kleine bij komt wat jullie?

Hoi,

Tsja, het is een enorme uitgave, maar ik vind het belang van mijn kids voorop staan en als ik dan een grotere auto zou moeten kopen zou ik het zeker doen. Je wilt niet weten wat er allemaal kan gebeuren door het onjuist gebruiken van de gordels of niet vastzetten in de gordels.
Ik zal niet in details treden, maar dat wil je niet meemaken. En natuurlijk zijn er weer verhalen dat het niet omhebben van de gordel het leven hebben gered, maar ja dat zijn de uitzonderingen!

Je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt, maar denk wel om de veiligheid van je kids.

Groetjes en succes met de keuze

Hoi,

Ik zou er toch over na gaan denken, misschien een tweedehands grotere auto? Ik ben namelijk heel benieuwd hoe jullie het anders zouden willen gaan doen, met 4 kinderen en 2 volwassenen in de auto. zeker in het begin als de kleinste echt in een MaxiCosi ligt of in een autostoel zit. Hoe wil je dan de andere 3 op de achterbank erbij krijgen??? Ik ben van mening dat alle kinderen in een auto vast moeten zitten (maar dat is mijn mening), aangezien ze nog niet zelf in staat zijn de beslissing te nemen over hun eigen veiligheid. Je bent als ouders verantwoordelijk voor de veiligheid van je kinderen, je wil echt niet de rest van je leven met een schuldgevoel zitten, omdat het een flinke uitgave is om een grotere auto te kopen. Dit is een van de weinige nadelen van meer dan 3 kinderen krijgen... Als dit nou het enige nadeel is!

Succes, Michele

hoi,

ik denk ook dat je toch beter af bent met een grotere auto, het si iig een stuk veiliger en mischien kun je eens kijken voor een renault scenic tweedehands, daarin kun je de stoelen ook nog eens verplaatsen en kun je mischien wel met de auto eens op vakantie, dat bespaard ook weer. laat je heel goed informeren en vraag het eens na bij 3vo daar hebben ze vast wel tips voor je

succes met je moeilijke beslissing
brenda

hi Alien,

een andere oplossing is een kinderstoeltje in de achterbak laten monteren, dat kan bij een wat grotere 5 deurs (niet bij een Sedan ), heeft mijn broer gedaan toen er 'opeens' een tweeling kwam.

wij hebben nogal wat kinderen te vervoeren en gaan tegenwoordig met 2 auto's op stap, een 7-persoons en een 5 persoons. een heleboel geld, een heleboel bagageruimte en allemaal in de gordel op een eigen plek, scheelt ook een hoop gejammer en getrappel.
toen ze nog allemaal smalle billen hadden konden we wel met 8 in de 7 persoons, maar met nr. 7 op komst doen we dat toch maar niet meer.

gjes Miep 36

Ik ben op dit moment zwanger van de eerste, maar mijn vriend en ik zouden allebei graag in totaal vier kinderen willen. Daarom zijn we al wel aan het kijken voor een grote auto, maar voordat die nodig is, dat zal nog wel ff duren.

In jou geval is het iets lastiger, maar misschien kun je op zoek gaan naar een wat oudere auto. Ik weet wel dat ze pas de laatste jaren meer in opkomst zijn, maar volgens mij moet er toch wel ergens een te vinden zijn voor een degelijke prijs. Je kunt via internet ook zoeken. Bijvoorbeeld via marktplaats.nl
Succes ermee

Of je moet gaan voor een grotere auto weet ikniet, misschien is een kleine erbij ook handig. In ieder geval mag je niet meer personen in een auto vervoeren dan het je aan zitplaatsen biedt. Nu kan je denken, acht wat maakt mij die bekeuring uit, maar daar gaat het eigenlijk helemala niet om. Stel dat je een ongeluk krijgt en je zit met 6 personen in een auto die bedoeld is voor 5 personen, wat dan als er sprake is van lichamelijk letsel bij 1 van de kinderen. De verzekering kan dan zeggen, je bent maar verzekerd voor 3 van de kinderen en voor de kosten van die vierde draai je zelf op, zelfs al hebben de eerste drie geen letsel. Zij zeggen dan gewoon, die vierde had niet in de auto mogen zitten, daar ben je niet voor verzekerd.

Veiligheid gaat boven alles, en een verzekering gefet je natuurlijk geen garantie dat er niets gebeurd, maar een ongelukje zit in een klein hoekje en kan zeer grote gevolgen hebben. Voorkom dan in ieder geval het grote financiele leed.

Miep

we zijn inmiddels druk aan het rondkijken ik wil ze zekers in de gordel hebben daar ben ik het helemaal mee eens   maar het zijn vaak alleen de zondagen dat we met elkaar in de auto zijn maar we zullen geen risico nemen vroeg of laat zijn we een keer aan de beurt groetjes alien

Terug
Bovenaan