quote: samjulius schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-05-2008 11:37:07&apos

);
Ik ga over van BV naar FV. Mijn zoon is 5 wkn. Nu drinkt hij maar 20 ml flesvoeding en weigert dan verder. Alsof hij dan door heeft dat ie wat anders binnen krijgt.
Dan geef ik na een uur maar wat borst erachter aan.
Kan dit wennen? Moet hij aan de smaak wennen of weet ik nu dat hij t niet lust en heb ik een probleem?
gr
Ik denk dat je kindje inderdaad tijd nodig heeft om te wennen. Qua smaak, maar zeker ook wat betreft de samenstelling. Kunstmatige zuigelingenvoeding is namelijk moeilijker verteerbaar en daar moeten de darmpjes aan wennen. Dus eigenlijk is het juist goed om de hoeveelheid kunstmatige zuigelingenvoeding in een rustig tempo op te bouwen.
Wil je zelf graag stoppen met borstvoeding of loop je tegen problemen aan? In geval van problemen is het goed om te weten, dat deze met de juiste, volledige informatie en een goede begeleiding vaak goed opgelost kunnen worden. Mocht je meer willen weten, dan kun je altijd terecht bij één van de borstvoedingorganisaties (de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk of Borstvoedingorganisatie LLL) of bij een lactatiekundige.
quote: Kabo reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-05-2008 11:43:50&apos

);
Ik had nutrilon hypoallergeen. Maar ik heb gehoord dat friso hypoallergeen het meest lijkt op de smaak van borstvoeding.
Dat is wat alle kunstvoedingsfabrikanten uiteraard beweren, met maar één doel: het bevorderen van de verkoop. Er is echter geen kunstmatige zuigelingenvoeding waarvan de smaak overeenkomt met moedermelk. Dat kan ook helemaal niet, want moedermelk smaakt afhankelijk van wat de moeder eet iedere keer weer anders .
Groetjes van Yvonne