Mogelijk KMA advies

Hoi!

Graag wil ik advies bij het volgende.
Vanaf dat ons zoontje geboren is, hij is nu 4.5 maanden oud, zijn we zoekende met hem. Hij heeft last van reflux en heeft daar medicatie voor gekregen. Nu leek het beter te gaan maar hij blijft onrustig. Slapen in de nacht gaat wel goed. Overdag is het drama. Hij heeft al 3 weken diarree en is heel vaak ontroostbaar.
Gister bij de huisarts geweest met de vraag of het KMA kan zijn. Toen is er heel luchtig gereageerd met owh! Dan kan je dat wel even testen hoor. Dagboekje bijhouden etc en Pepti geven. Als de klachten verdwijnen, dan heeft hij het, zo niet heeft hij het niet. En zo ben ik de deur uit gegaan. Hoef niet terug te komen helemaal niets.

Hoe is het bij jullie kindjes ontdekt en hoe is het verder gegaan?

Ik hoor het graag.

Op zich deden ze bij ons ook niet moeilijk over het 'testen'. Alleen zou ik aangeven dat je naar de kinderarts wil, want dan kan je een machtiging voor pepti (of nog een stap verder) krijgen. T is namelijk vrij prijzig spul om zelf te moeten kopen. Wellicht dat je huisarts en/of het cb ook een machtiging af kan geven, maar bij cb moesten wij eerst provoceren etc. Bij de kinderarts hoefde dat niet en kwam het testen pas toen onze dochter 1 jaar oud was. Toen bleek ze het niet of niet meer te hebben, maar nog steeds zorgt -teveel- koemelk voor buikpijn en dunne ontlasting. 
Heb je het tandvlees van je ukkie gecheckt btw? Ons meisje was echt wekenlang chagrijnig en met heftige vieze luiers van doorkomende tandjes -dat begon bij haar pas met 10 maanden maar kan veeeel eerder al-.

Terug
Bovenaan