Mogelijk PCA in paracetamols...

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik weet niet goed wat ik met dit topic wil doen, anders dan dat ik even zorgen heb door het bericht dat er mogelijk kankerverwekkende stof PCA in zo’n beetje alle paracetamol zitten. Onze zoon heeft nu homeopathische, maar daarvoor als baby 8 stuks gehad in totaal :-(. <br /><br /></p><p>Probeer al goed op te letten, maar soms als er dan zoiets voorbij komt vraag ik me af hoe je het als ouder kunt loslaten dat soms iets buiten je macht ligt...</p>
 
Heb je het hele artikel gelezen? Is alleen schadelijk als je heeeeeel lang de maximale dosering gebruikt en dan is er 1 iemand op de 100.000 die "extra" kanker krijgt. Snap je bezorgheid omdat dit allemaal dingen zijn waar we geen invloed op hebben en het akelige verhalen zijn, maar dan zijn er heel veel dingen die schadelijk zijn. 
 
Misschien dat dit artikel van het CBG je wat geruststelt: https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2020/07/09/veiligheid-paracetamol-staat-niet-ter-discussie
Ik sta er zo in: het leven zelf is kankerverwekkend. Wij wonen onder de rook van Schiphol, met veel fijnstof. Dat is waarschijnlijk al gevaarlijker dan die paar paracetamolletjes. Je kan letten op wat je eet en niet roken/weinig drinken, maar je moet wel blijven leven. Je kan niet alles voorkomen.
 
hm, dat artikel van CBG is inderdaad wel geruststellend.
Tsja, vandaar ook dat ik schreef... hoe laat je los. Want dit zal zeker niet de eerste of de laatste keer zijn dat er iets gebeurt waar we geen grip op hebben en risico vormt. Dat moet ik ook gewoon leren als moeder. Kan alleen mijn best doen.
Dank voor de lieve reacties al tot nu toe.
 
Ik schrok eerst ook toen ik de titel las, totdat ik het helemaal had gelezen.
Vandaag zei iemand: Zodra je moeder (of vader) bent geworden heb je nooit meer een onbezorgd leven. Er gaan nog zoveel dingen zijn waar we ons zorgen over gaan maken.
Maar je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. En niet omdat een ander daar iets over zegt of wat van vindt. 
 
Terug
Bovenaan