Mogelijk zwanger

<p> Hallo allemaal </p><p>ik ben 3 maanden geleden bevallen nu heb ik met m’n partner wel geklust om het zo maar te zeggen. Wij hadden besloten om geen anticonceptie te gebruiken omdat ik graag nog een tweede kindje wil en ik nog borstvoeding gaf was de kans toch kleiner om zwanger te worden. Nu heb ik zo’n 4 weken geleden last gehad van veel witte afscheiding tot echt dik slijm en beetje roze tot donkerrood afscheiding.  Mijn vraag is zou ik weer zwanger kunnen zijn of is dit een nabloeding van de bevalling en moet m’n menstruatie nog komen </p><p>groetjes </p><p>trotse moeder van tess! </p><p> </p>

Licht bloedverlies kan komen door de eisprong maar ook door innesteling! Dit kan je zien door naar je cyclus te kijken. Overgins ben je na je zwangerschap erg vruchtbaar!

Zou dan maar een test halen. Kan heel goed dat je zwanger bent. Een bekende van mij was ook na 3 maanden weer zwanger zonder een menstruatie gehad te hebben. 

Ja je kan makkelijk zwanger zijn. Ook als je borstvoeding geeft ben je gewoon hartstikke vruchtbaar... je kan prima zwanger raken zonder ongesteld te zijn geweest en de eerste maanden na je bevalling ben je extreem vruchtbaar. 
Ik ken meerdere mensen die 2 kindjes kregen in 1 jaar tijd. Ik heb gezien dat dat toch wel heeeeel pittig voor ze is en ook voor het lijf voor de vrouw.. ik zou het niet perse aanraden, zó dicht op elkaar. Ook al is een tweede wel gewenst, misschien in ieder geval een half jaar wachten en condooms gebruiken. 
Ik was na precies 1 jaar weer zwanger, het leeftijdsverschil tussen mijn dochters is 1 jaar en 9 maanden. Dat vond ik prima zo maar ik ben blij dat het niet veel eerder was... 2 kinderen binnen 1 jaar is echt een aanslag op je lichaam...
Succes! Stiekem hoop ik voor je en voor je jonge gezinnetje dat een tweede baby nog eventjes op zich laat wachten.. en als je het liever nu nog niet wilt en over een paar maanden wel, gebruik dan zolang condooms. Dat is echt wel te overzien voor die paar maandjes ;)

[quote quote=10318365]Zijn er nou nog steeds vrouwen die denken dat je niet zwanger kunt raken als je BV geeft….[/quote]
Ik durfde het al niet te zeggen borstvoeding is GEEN anti conceptie 

Niet kunnen is een groot woord. Maar prolactine heeft wel degelijk flinke invloed op je cyclus. Ik werd pas na een jaar ongesteld en had daarvoor ook pas mijn eerste eisprong dan ook pas. Na het stoppen met borstvoeding werd bij het bloedprikken nog steeds verhoogd prolactine gemeten. De tweede ongesteldheid liet toen ook 48 dagen op zich wachten. De derde kwam al met 30 dagen.. Dus lijkt zich te normaliseren.
Na 6 maanden is een borstvoeding als anticonceptiemethode niet meer betrouwbaar en daarvoor alleen als aan strikte voorwaarden wordt voldaan. Maar van meer mensen gehoord dat alles pas veel en veel later op gang kwam ;) 

Terug
Bovenaan