Mogelijke allergie wat op het brood? kind 7 mnd. oud

Onze dochter is nu 7 maanden oud. We zijn langzaam aan bijvoeding aan het introduceren (dit gaat goed). Ze heeft een mogeljke koemelkallergie. Ze zit aan de nutrilon pepti.
Ze mag nu tarvomout brood met beleg. Hier mag boter op van bepaalde merken maar mag ze ook meer?
B.v. jam?
Ze kan b.v. tegen abrikozen en appel peer etc.
Moet dat dan speciale jam zijn?

We zitten er namelijk mee dat ze naar het kinderdagverblijf gaat. Normaal krijg je daar brood en broodbeleg etc. Is nu wat lastiger. Misschien mag ze wel gewone jam?

Mag ze ook gewone rijstwafeltjes of moet dat van bambix voor babies zijn?

Ja hoor, er zijn verschillende dingen die je op brood kan gebruiken. Gouda's glorie Zonnepond is koemelkvrij, dat kan je op brood smeren. Wajang plantaardige margarine mag je je vlees in braden.

Voor de rest zit er in jam geen koemelk, in appelstroop ook niet, er zijn verschillende vleessoorten die gewoon mogen. Je kan hiervoor ook een speciale merkartikelenlijst krijgen, maar als je even bij je diëtiste navraagt kan zij je misschien al een lijst geven.

Oerbrood is trouwens ook koemelkvrij. Je moet bij het brood vooral letten op de broodverbeteraar, daar zit vaak melk in.

Kom anders ook eens kijken op het forum van http://www.borstvoeden.net Het is wel een forum voor borstvoedinggevende ouders, maar in het ledengedeelte is een apart gedeelte voor allergieouders. Aangezien daar ook de bijvoeding aan bod komt, vermoed ik dat je daar toch wel veel steun en informatie kunt vinden/krijgen.

Groetjes Nynke

Ik geef Matthias heel vaak gewoon een broodje zonder beleg, vind hij ook heerlijk!
Voor op het kdv ook makkelijk. Waar ik werkte namen de ouders ook weleens een soort beleg mee waar hun kindje dan niet allergisch voor was. De naam werd erop gezet en iedereen weet dat het kindje alleen dat beleg mocht. \

Groetjes Gonda

Terug
Bovenaan