Mogelijke vroegtijdige bevalling

Hallo allemaal,

Ik maak me een beetje druk. Ik ben op dit moment precies 31 weken zwanger en heb van 20 t/m 27 oktober in de ziekenhuis gelegen, omdat ze denken dat ik te vroeg ga bevallen.
Mijn baarmoedermond doet niet wat ze zou moeten doen, de helft ervan is namelijk 'lui' en zorgt er dus voor dat bij veel staan en lopen de baby (die ook al met zijn hoofdje omlaag ligt) daar gaat indalen en dus extra druk geeft op het functionele deel van mijn baarmoedermond (slechts 1,3 cm en al vrij week en een stukje open).
In het ziekenhuis heb ik Corticosteroïden gekregen om de rijping van voornamelijk de longetjes van de baby te bevorderen. We zijn nu bijna 2 weken na mijn opname en ik heb behalve 1 keer in het ziekenhuis ook nog geen weeën of oefen weeën gehad.
Ik weet gewoon nog steeds niet goed hoe ik met alle informatie die ik heb gekregen om moet gaan. Het is heel raar om je in te stellen op een totaal ander beeld dan je altijd in gedachten had. Ik wilde gewoon thuis bevallen, zonder veel gedoe, gewoon ik, mijn vriend en de vroedvrouw. Nu wordt het waarschijnlijk een ziekenhuisbevalling en een couveusekindje en daar heb ik het erg moeilijk mee.

Heeft iemand ervaring met iets dergelijks? Of misschien een geruststellend verhaal ofzo? Ik weet het even niet meer...

Liefs

Kom net bij het ziekenhuis vandaan en de controle was heel erg gek, niet anders dan gewoon bij mijn vroedvrouw. Ze hebben ook geen nieuwe echo gemaakt. Ze zijn erg positief en ik mag gewoon weer terug naar mijn vroedvrouw, want de 'klachten' die ik heb (eigenlijk dus geen behalve een zware buik enzo) zijn niet raar. Vraag me af waarom die 2 weken geleden wel raar waren maar goed...
Dokters zijn maar rare dingen...

Hallo mriek85,

Ik heb hetzelfde meegemaakt maar dan met 29 weken en ik ben zwanger van een tweeling (die zijn dan ook nog kleiner ivm gewicht). Na weeenremming en prikken voor de longrijping ben ik nu al bijna 35 weken zwanger, dus probeer gewoon van het beste uit te gaan. Mocht het toch doorzetten, zorg dan dat je vooraf alles besproken hebt met de arts, dat neemt ook je onzekerheid weg. Tegenwoordig zijn er heel goede mogelijkheden voor baby's die te vroeg geboren worden. Heel veel sterkte en succes!

Liefs Vic

Dankjewel, wat vind ik het fijn zoiets goeds te lezen! Als jij het kan met een tweeling kan ik het vast ook! Hihi :)

Tot nu toe gaat alles nog steeds goed, naar mijn gevoel. Dinsdag ben ik 32 weken, dus we komen al steeds verder :)

Liefs

Hai allemaal,

Gabriël is geboren op 13 november om 21.46. Het was een stormvloed aan weeën en een hele snelle bevalling (1 cm ontsluiting en duidelijke weeën om 19.00, dus al met al zo'n 2 uur en 3 kwartier).
Hij is gezond, zat van gewicht (2366 gram) en lengte (43 centimeter) boven de groeicurve, dus ik heb goed voor hem gezorgd ;-).
Hij ligt op het moment nog in het ziekenhuis, maar heeft in 10 dagen tijd zulke grote sprongen gemaakt dat hij inmiddels al in een wiegje ligt en enkel nog een maagzonde heeft omdat het voeden nog erg veel energie van hem vraagt. Ze gokken dat hij binnen 2 weekjes naar huis mag!

Zet hem op iedereen die nog moet/mag!
Liefs

Terug
Bovenaan