Mogelijkheden na IVF

<p>Hallo :)</p><p>Na ruim 2,5 jaar staan vriend en ik verdrietig genoeg nog steeds met lege handen en met de intake-papieren op schoot aan de vooravond van IVF.</p><p>Ik dacht altijd dat IVF het gouden ei was. Je hoort dat dan zo vaak. "Word je maar niet zwanger? Gelukkig is er altijd nog IVF." Toen ik me er in ging verdiepen, realiseerde ik me pas dat de slagingskansen eigenlijk best wel klein zijn. </p><p>Nu vroeg ik mij af, welke mogelijkheden zijn er na IVF? Welke paden zijn jullie nog ingeslagen? Of is IVF echt het eindstation?</p>

Je hebt ook nog icsi. Dat lijkt veel op icsi, maar dan brengen ze de beste eicellen en zaadcellen samen. 
Je kan er overigens het beste door laten informeren bij je arts hoor. Ik hoop overigens dat het jullie gegund is! Wij zijn heel dankbaar dat we onze twee kinderen hebben gekregen mbv icsi.

Om een biologisch kindje te krijgen of om ouders te worden van een kindje?
Icsi is een specifieke vorm van ivf. Je hebt verder nog eiceldonatie, spermadonatie, embryo donatie (kan in het buitenland). En als niet zo is dan is er nog zoiets als pleegzorg of adoptie. Al zijn ze bij adoptie heel streng, en terecht. Doe je het om ouder te worden of om een kindje een goed huis te geven wat er ook gebeurt? Mijn partner is geadopteerd en zijn ouders kennen een stel die hun adoptiekindje hebben verstoten zodra bleek dat het een handicap had.
Ja de kansen zijn niet supergroot bij ivf, maar het lukt heel vaak wel! Heel veel succes! Ik ga binnenkort weer beginnen met mijn  eerste icsi-poging. Sluit je anders aan bij het draadje 'eerste keer IVF' we zijn met een leuke groep en hebben veel steun aan elkaar!!

Ik ken idd ook iemand die zwanger is geworden via eicel donatie. Het kindje is dan genetisch niet verwant aan jou, maar je draagt het wel 9 maanden en doet natuurlijk ook de bevalling. Ik vind het een heftige hoor, maar het is wel een optie die je tegenwoordig wat vaker hoort.

Terug
Bovenaan