mogen de Avent flessen in de vriezer?

Ik ben begonnen met kolven voor onze meid.
Het meeste bewaar ik in de ijskast om het de volgende dag te gebruiken als ik moet werken.
Nu heb ik afgekolfde melk van gister, maar hoef het in het weekend niet te gebruiken. Ik heb het bij mijn zoontje altijd in ijsblokzakjes in de vriezer bewaard, maar ik  bedacht me dat het ook handig zou zijn als ik de juiste hoeveelheid in de flesjes zou bewaren en dan in de vriezer doen.  
Van de Medelaflessen weet ik dat die in de vriezer mogen, maar mogen de Aventflessen ook in de vriezer?

Alvast bedankt voor de reactie(s).
Groetjes
Cindy
 
Hallo Cindy,

Ja hoor, volgens mij kan je vrijwel elke fles in de vriezer gebruiken. Wel even rekening houden met het feit dat de melk uitzet als je het invriest; de flessen dus niet te vol!!
Toen ik nog kolfde voor mijn zoontje  gebruikte ik de medela mini electric in combinatie met de goedkope hema-flessen van 250cc. Deze past prima in combinatie met deze kolf en hoef je niet de "dure" medela-flesjes te kopen. Daarnaast kon ik heel makkelijk deze flesjes in de vriezer doen. Eerst rechtop in de vriezer zetten om lekken te voorkomen en daarna legde ik ze plat in de vriezer.
Mijn zoontje kreeg één of twee  volle flessen ontdooide bv mee naar het KDV. Deze haalde ik meestal de avond ervoor uit de vriezer en liet het in de koelkast ontdooien. Op het KDV kreeg hij de bv met een difrax-bredespeen fles.
Eerst zat ik er ook een beetje mee hoe ik de bv zou invriezen, er zijn zoveel mogelijkheden: in flesjes, ijsblokzakjes (met risico dat plastic van deze zakjes in de melk komt bij het uitdrukken van de blokjes!!), speciale zakjes van Avent enzovoorts. Op een gegeven moment had ik het heldere idee om het in gewone flesjes te doen. Ik had een vooraadje van 6 flessen en zo was het makkelijk te doen.

Groetjes Marieke
 
Hoi Marieke,

Hartstikke bedankt voor je reactie.
Heb nog zoveel flesje staan...dus ik kan voorlopig wel even vooruit.
Ga mijn voorraadje van gister dus maar gauw invriezen.

Groetjes Cindy
 
Terug
Bovenaan