Mogenlijkheden tot toeslagen/uitkering

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Op dit moment ben ik 17 weken zwanger, mijn uitgerekende datum is 9 juli! Ik ben zwanger van mijn 1ste kindje:)

Ik heb fulltime gewerkt (meer dan 50 uur per week) en had een management functie in een groot horeca bedrijf. Ik zat niet slecht dus! Naast mijn fulltime baan studeerde ik aan een hbo opleiding. Nu heb ik bij de eerste lockdown besloten om mijn werk stop te zetten en versneld te gaan afstuderen. Ik had tenslotte alle tijd nu ik thuis zat ivm de horeca sluiting.

Ik werd zwanger sneller dan we verwacht hadden! Vanwege medische redenen bij mijn partner dachten we langer bezig te zijn. Uiteindelijk was het na 2 weken al raak!

Nu studeer ik af op 18 juni, is mijn uitgerekende datum 9 juli en mijn officiële laatste studiedag in augustus. Omdat ik niet gewerkt heb in de laatste maanden, heb ik dus geen verlof, en krijg ik ook geen uitkering vanuit de UWV.

Een bijstands uitkering kan ik niet aanvragen want wij hebben een koophuis dat vrij is. Maar mijn partner zit nu in een revalidatie traject en heeft dus ook geen vast inkomen nu.

Weet iemand of er voor mijn situatie een mogelijkheid is tot een toeslag of uitkering? Al is het maar een beetje. Ik heb al een nieuwe baan voor na mijn studie, ik hoop in oktober hiermee te starten. Het gaat dus echt over een overbrugging van 2 maanden.

Heel erg bedankt alvast!

Liefs, Anne

Hoi Anne,
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik zou als ik jou was eens contact opnemen met bv het uwv, zij kunnen je vast wel duidelijk vertellen wat je mogelijkheden zijn. 
Succes ermee!

Hi!

Thanks! Ik heb toevallig al contact met hun gehad. Zei zeiden dat er vanuit hun geen optie is op uitkering als ik niet aansluitend gewerkt heb. En rade mij aan om misschien een bijstand uitkering aan te vragen bij de gemeente. Alleen is daar op papier ons vermogen te hoog hiervoor vanwege ons koophuis. Wat ik begrijp, alleen per saldo is dit geen boodschappengeld natuurlijk!

Als het koophuis vrij is, zou ik een lening aanvragen bij de bank om die periode te overbruggen. Zodra je weer aan t werk bent, moet je die lening snel weer kunnen aflossen.
Maar mogelijk dat je voor die 2/3 maanden ook bij je (schoon)ouders kunt aankloppen.

Ik denk ook dat je even een lening zult moeten afsluiten voor die periode. Bijstand kijkt idd naar je vermogen, dus dat helpt je niet..

Ik volg even, zit in een andere situatie, maar toch soortgelijk gezien hier ook een aantal maanden ik geen inkomen ga hebben..

Terug
Bovenaan