Moi , El en anderen

Hoi meiden!!!

Daar ben ik weer (een dag maar niet geweest hoor). Gisteren hadden we een bruiloft en het was errug gezelli! Lekker gefeest.

Nou Moi onze cyclus loopt niet meer gelijk. Volgens mijn temp curve is mijn ei 3 a 4 dagen geleden geleden gesprongen. Misschien wordt mijn cyclus weer normaal! Ik ging ervanuit dat het wel weer 35 dagen ging duren, maar het ziet ernaar uit dat het er 32 worden. ik hoop dat het weer 29 zullen worden weer wat regelmaat erin.

El wat leuk dat je een positieve afspraak bij de gyn gehad hebt. Bij mij viel er zo'n last van mijn schouders! Heerlijk ik had zoiets van ik heb alles gedaan wat ik kon en nu mogen de medici het overnemen. Ik heb besloten om tot en met IUI/KI te gaan mocht het zover komen. Ik las dat jij dat niet wilde. Mag ik vragen wat je redenen daarvoor zijn???? Zelf zal ik geen IVF pogingen ondernemen. Ik wil de natuur wel een handje helpen maar niet overnemen.

En heeft iedereen lekker van het weer genoten? Ik wel hoor heerlijk.

Tot gauw
liefs Claudy

Hoi Claudy,

Gezellig dat je er weer bent! Leuk zo`n bruiloft, ik heb 10 Juni ook een bruiloft!! Ik hoop dat ik dan geen borreltje mag drinken i.v.m zwangerschap!! Zou toch geweldig zijn!

Ik heb ook geen idee hoe mijn cycles deze x verloopt! De vorige x was het er 1 van 32...Ik heb deze periode geen gebruik meer gemaakt van de maybebaby en ook de thermometer in het laatje laten liggen! Het bevalt mij prima!

Ik zit op dag 19 van mijn cycles en ik heb nu gedurende de dag last van ongi-pijn heel gek, want mijn ongi kan nu toch nog niet komen? We zien het wel en anders is mijn cycles echt belabberd!

25 mei moet ik weer bloed prikken en 28 mei bellen voor de uitslag en dan hoor ik of ik een eisprong gehad heb!

Ik hoop zo ontzettend dat het deze ronde raak is!!

Ik denk dat ik alles er voor over heb om zwanger te raken zelfs IFV, al zeg ik dat nu misschien zonder mij er in te verdiepen hoor!

Ik hoop ook voor jullie dat het deze ronde raak is en dat je cycles weer op orde is!!

Bijna naar de gyn he?

Liefs moi xxx

Hoi Moi,

Ja altijd leuk een bruiloft. Over een paar jaar ben ik aan de beurt. nog ff sparen.
Moge de tijd zo snel mogelijk komen dat wij een borrel kuunen afslaan omdat het niet goed voor de baby is. Heerlijk lijkt me dat!
Wat vervelend vn je ongi-pijn. hoop niet dat het doorzet want 19 dgn is toch te kort?
ik hoop zo dat het voor ons allebei raak is deze keer! Lekker verhuizen naar het andere forum.
Ben je het allemaal een beetje aan het loslaten? Nu je niet meer tempt. misschien is dat wel goed en gaat het nu gewoon lukken. Dat vind ik echt knap van je hoor petje af. Ik ben er zelf nog niet aan toe. Kan het niet laten.
De reden dat ik niet aan IVF wil is omdat ik nu nog jong (24) ben. Dat wil ik als uiterste redmiddel gebruiken. En ik heb een gevoel dat zegt dat het allemaal wel goed komt. Stom he? Ik begrijp het zelf niet maar kan er niets aan doen. Het is zo'n zware tocht emotioneel maar voornamelijk ook lichamelijk. Al die hormonen in je lijf extra ik vind het allemaal rotzooi. Ben van mening dat het slecht is. Als het niet anders kan dan ben ik bereid om na de nodige info er over na te denken. Op een gegeven moment wordt mijn verlangen toch zo groot datik alles wil doen, denk ik.
Vanochtend dacht ik : ik moet maandag al naar de gyn!! Ik wordt er zelfs nu zenuwachtig van. Dat is maandag alleen erger want ik moet pas in de middag. Dus ff 1/2 dag werken en alles uit mijn handjes laten vallen. haha.
Hoop zo voor je dat de resultaten goed zijn! Want heb je een eisprong en de goede zaadjes van je hubbie heb je alleen nog IUI nodig geloof ik. Dat zou wel lekker zijn.
Als ik maandag geweest ben lees je het direct. En ik wil natuurlijk ook jou resultaten weten. hou me op de hoogte!!

Veel liefs Claudy

Hoi Claudy en moi,

Voordat wij de medische molen ingingen hebben we voor onszelf bedacht tot hoever we willen gaan. Die keuze werd mede bepaald door onze leeftijd (37 en 40). Daardoor weten we, dat zelfs als we dat willen, we niet het 'hele traject' kunnen volgen. We hebben besloten dat we ons willen laten onderzoeken om te weten te komen of we op de gewone manier zwanger kunnen worden. Blijkt dat niet te kunnen, dan zullen we ons daarbij neer leggen (we weten dan in ieder geval waar we aan toe zijn). Als blijkt dat het in theorie zou moeten kunnen, dan blijven we gewoon ons best doen. Uiteindelijk is de kans op slagen bij IUI 15 tot 20% en bij een geslaagde klus van twee normaal vruchtbare mensen 20 tot 25%. Inmiddels zijn we door de informatie de we meekregen van de gyn een beetje aan het twijfelen geslagen...... Stel je voor dat het niet lukt doordat mijn cervixslijm vijandig is. dat zou je met IUI mooi kunnen omzeilen. Of dat het sperma niet goed genoeg is, dat zou opgewerkt kunnen worden en dan is IUI toch een optie. Daar gaan we nog even over nadenken.....
Ondertussen hebben we beginseltoestemming aangevraagd voor adoptie van een kindje uit het buitenland. We hopen nog steeds eerst een kindje te krijgen dat genetisch van ons is en daarna een kindje te adopteren. Mocht het ons niet gegeven zijn zwanger te worden, dan willen we twee kindjes adopteren.

Overigens begrijp ik wel heel goed, dat je anders tegen het medische traject aankijkt als je zo jong bent als jullie zijn (scheelt wel 13 en 7 jaar). Prijs je gelukkig dat je zulke keuzes kan maken op die leeftijd, mijn leven verliep een beetje anders (maar daar ben ik nu niet meer rouwig om hoor!).

Oh en Claudy, ik ben in oktober stiekem getrouwd en dat kostte niet veel hoor. We hebben een huis gekocht dat nog gebouwd moet worden en als dat af is willen we voor de kerk trouwen en een heeeeel groot feest geven. Wie weet kan onze baby dan ook gedoopt worden. Een twee- of driedubbel feest dus, daar zijn we wel voor aan het sparen!

Liefs, el.

Hoi El,

Ja bij mij speelt zeker mee dat ik nog jong ben en dus zeg maar nog veel tijd heb. Ik denk dat dat iets makkelijker is. Ik had eigenlijk nooit gedacht dat ik al op 22 jarige leeftijd eraan zou willen beginnen hoor. Maar Het begon gewoon te kriebelen. Alles was al voor elkaar werk, huisje nu nog het beestje. En ik dacht echt ik ben jong dus zwanger worden is een eitje. Nou daar kwam dus niets van in. Maarja, het heeft zo moeten zijn.
Ik hoop dat je een goede beslissing kan nemen wat betreft IUI. Zou wel een manier zijn als je vijandig slijm hebt en het is minder zwaar dan IVF. Ik hoop dat jullie eruit kunnen komen.
Dat is een leuk vooruitzicht dat feest! Dat kunnen we wel doen gewoon voor de stadhuis met je ouders en rest van het gezin. En dan sparen voor het grote feest voor de familie. Een heel goed idee! Daar ga ik over nadenken, bedankt.

Liefs Claudy.

Hoi Claudy,
Ja dat was inderdaad heel gezellig. Op het gemmeentehuis waren alleen de getuigen erbij (mijn ouders en zijn moeder en zijn vriend). Daarna hebben we bij ons thuis gelunchd. 's Middags hebben we de kaarten verstuurd waarin stond dat we inmiddels getrouwd waren en het buffet klaargemaakt.'s Avonds hebben we thuis gegeten met de getuigen en mijn broers met aanhang. We hadden wel een mini bruidstaart, dat was geloof ik het duurste van alles! Ik was al een keer eerder getrouwd en wilde eerst helemaal niet meer trouwen. Toen ik het dan toch wilde, wilde ik het wel helemaal anders doen! De tweede keer was echt het leukst, alles was te overzien. Ik hoefde bijvoorbeeld niet op de foto's te kijken wie er waren en of ze het leuk vonden! En de eerste keer was ik met een kl*****k getrouwd (kwam ik later pas achter) en nu met De Ware.
En het grote feest is niet alleen voor de familie hoor, jullie mogen ook allemaal komen, met baby hoop ik! (het is waarschijnlijk in april 2005 dus wie weet....)

Over dat IUI moeten we inderdaad nog nadenken en dat gaan we zeker doen als het nodig is. Voorlopig beginnen nu mijn vruchtbare dagen, dus we proberen nu eerst of we het zelf kunnen, haha! dat scheelt misschien een hoop denkwerk!

Ben je ook vrij vandaag? Heb je nog leuke plannen?

Liefs, el.

Terug
Bovenaan