Mola zwangerschap of niet...

Hoi meiden,

Ik ben 37 heb twee kids (dochter 13 en zoon van 11) ik ga 25-08 trouwen met de man van mijn dromen en wordt hij dus voor het eerst vader! Geluk alom!
En ik ben/ was dus zwanger.
Heb veel verschijnselen (misselijk, pijnlijke borsten enz.) alleen mijn buik groeit de pan uit. ben nu 8 wkn.

Voor mijn kids heb ik twee miskramen gehad een met 13 wkn en daarna een windei.

Ik moest afgelopen maandag voor een echo bij de verloskundige vreselijk zenuwachtig en wat bleek, vruchtzak zonder embryo en grillig weefsel(nee he!) , een Mola zwangerschap.. misschien.  komt 1 op de 2000 voor... Ongelofelijk
naar de gynaecoloog geweest vanmorgen weer een echo gehad, hij twijfelt of het een Mola is, bloed laten prikken en dan wordt het HCG gemeten in je bloed en bij een mola schijnt dat belachelijk hoog te zijn.En als dat zo is wordt ik gecuriteert.

loop ik dan met mijn "bolle"buik weer eens in de onzekerheid gelaten.

Ik vind de controle in nederland zowieso niet zo best en ze laten je gewoon lopen.

Vervolg horen jullie nog.

Och meid wat vervelend.
Jeteje als het het een Mola zwangerschap is, dan mag je volgens mij voorlopig ooknietz wanger worden. het fijne wete ik er niet van, maar heb dat wel eens gelezen.

En dat terwijl jullie zo graag samen jullie gezinnetje compleet willen maken. Samen nog een kindje van jullie samen en een broertje of zusje voor  jouw grote kids.

Ik hoop dat het jullie gegund is om samen nog een kindje te krijgen, want het is toch echt een wonder.

Miep

Hoi Sil,

Wat erg dat deze zwangerschap nu weer niet goed blijkt te zijn. Je droom valt dan in 1 keer in duigen.
Ik weet ongeveer precies hoe je   (jullie) je nu voelen. Ik ben zelf momenteel herstellende van een partiele mola zwangerschap.
Het duurt gewoon ontzettend lang voordat je de definitieve uitslag hebt. Ik hoop voor jullie dat het geen mola betreft.
Ik wens jullie heel veel sterkte met dit grote verdriet en als je vragen hebt hoor ik het wel.

Liefs, Sarah

hoi mied

wat ontzettend verdrietig...hoop voor jullie dat het geen mola zwangerschap is want dat is niet best...duurt het ongeveer een jaar voordat je weer zwanger mag worden..pas als je HCG waarde een jaar lang weer goed zijn,....lijkt me verschrikkelijk....ik hoop dat ook geen mola blaasjes zijn overgeslagen bij je...

heeeel veel succes en toi toi zal duimen voor je!

liefs sweety

Beste Sil,

Bij mij is in 2001 indicatie geweest van een mola. Ik had een lege vruchtzak en een wildgroei van weefsel op de echo. Mijn gyneacoloog vertrouwde het niet. Mijn hcg gehalte is toen gemeten en bleek 824000 eenheden te zijn (achteraf een nulletje teveel van het lab, maar toch normale zwangerschappen zijn tot 10.000 eenheden).

Ik moest dus direct door naar opname voor een curretage 2 dagen later, vervolgens een longfoto maken, omdat als een mola terugkomt, deze als eerste in de longen kan uitzaaien..........
Vervolgens bleek bij mijn curretage dat ik geen mola had gehad (het komt inderdaad heel weinig voor, maar voorzorg is beter.)

Wel moest ik vervolgens twee weken lang om de dag hcg laten meten om te zien of dit daalde. En dat deed het ik stuiterde kwa humeur van de mount everest naar het diepste dal.........

Mijn gyneacoloog heeft mij toen uitgelegd dat je als het een mola betreft inderdaad een jaar niet zwanger mag raken, omdat je hcg dan stijgt.
Als je niet zwanger bent en je hcg stijgt wel, dan is dit het signaal voor de arts dat de mola terug is gekeerd, vandaar dat het belangrijk is om dan ook echt niet zwanger te raken.

Enfin, wij zijn erg geschrokken destijds (ik ben prompt hierna weer drie kwart jaar aan de pil gegaan, had er even tabak van). Ik begrijp dus wel welke onzekerheid je nu ondergaat.

Ik hoop dus dat het voor jou geen mola is en dat je net als ik met een sisser afloopt (behalve dan dat de gewenste zwangerschap mis is gegaan).

Hallo

Ik ben helaas ook 1 van de 2000 wie een mola zwangerschap heeft gehad.
Ik las je verhaal en wist gelijk hoe je je voelde de spanning onzekerheid je word er helemaal gek van!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kwam er achter toen ik met 9 weken een echo kreeg en het bleek dat het kindje was overleden een miskraam dus dachten ze.Ik lag toen al in het ziekenhuis omdat ik aan het uitdrogen was wat bij mij ook in de eerste zwangerschap het geval was 7 maanden lang voor mij dus normaal zeg maar!!!
Erg boos ging ik naar huis.Maar s avonds in bed kon niet slapen met het idee een dode baby in mij te dragen ben de volgende dag weer naar het ziekenhuis gegaan of ze het weg wilde halen zodat ik het kon afsluiten.Voor de zekerheid hebben ze toen nog een echo gemaakt.Het zag er niet goed uit en moest gelijk bloed prikken we snapten er niks van en er werd ons niks vertelt en wij maar wachten op de uitslag.het bleek dat ik over de twee honderd duizend hcg hormonen had foute boel dus!!!
2 dagen later hebben ze alles weg gehaalt en opgestuurt naar Amsterdam en wij weten maar half wat er aan de hand is weten wij veel wat een mola is.
twee weker later kregen we de uitslag een mola dus we krijgen uitleg wat het is en wat we moeten doen een jaar lang niet zwanger worden en elke week bloed prikken.Gelukkig is bij mij alles goed afgelopen en ben nu weer zwanger 9 weken sta stijf van de spanning krijg woensdag mijn eerste echo.
Ik hoop voor je dat je een betere uitslag krijgt dan ik maar je bijt je er wel doorheen hoe moeilijk het ook is elke week weer dat ene telefoontje!!!

Heel veel sterkte Gr nat

P.S. meestal met een mola is er geen kindje maar bij ons dus wel.

Terug
Bovenaan