Mola-zwangerschap

Hallo allemaal

Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met een mola-zwangerschap .
Zelf heb ik er ook een gehad en wil er meer van weten en er over praten .
Volgendeweek krijg ik de verdere uitslag er van want ik weet dit pas net een week.
Hoop dat er iemand iets van weet of er een positieve ervaring is van na een mola.
Groetjes janis

Hoi Janis,

Er is niet zo heel veel informatie over een Mola-zwangerschap te vinden, maar de Nederlandse Vereniging voor Obstertrie en Gyneacologie ( is de beroepsorganisatie van gyneacologen) heeft een hele duidelijke patienten-informatiebulletin.
Daarin staan veel antwoorden op je vragen. Kijk maar eens op http://www.nvog.nl/files/mola-zwangerschap.pdf.

Veel sterkte!!
Een klinisch verloskundige

Hoi Janis,

Ook ik ben een moeder die begonnen is met Mola zwangerschap. Ziek,zwak, misselijk en na 11 weken door het vloeien en mijn standvastigheid een echo en meteen door naar het ziekenhuis voor een currettage. Volgens de hormonen zat ik op een zwangerschap van 31 weken. Dit alles is speelde zich af in 1997, toen was er nog heel weinig over bekend. Fijn dat er nu internet is waar je het een en ander terug kunt vinden. Bij mij is het weggehaald en er was gelukkig geen verspreiding naar de organen toe. Eerste half jaar niet zwanger raken en om de 2 maanden bloed prikken om te zien of het hcg hormoon laag bleef. Na dat half jaar meteen weer zwanger geraakt, natuurlijk veel spanning of het wel allemaal goed zou gaan. Bevallen van een gezonde zoon en twee jaar later bevallen van een tweeling jongen/meisje. Het eerste halfjaar na Mola zwangerschap heb ik het moeilijk gehad bijna  een half jaar niet wezen werken maar daarna is alles alleen maar beter gegaan. Dus ik zou zeggen, neem er de tijd voor en laat de hormonen tot rust komen want  er komt weer een moment voor een nieuwe start.

Sterkte

Hoi Janis,

Wat erg dat jullie dit ook mee moeten maken.
Hier nog iemand met ervaring van een mola zwangerschap. Bij mij was het de partiele vorm.
Eind januari was het bij mij weggehaald.
Ik heb het er ook wel heel lang moeilijk mee gehad. (veel mensen kunnen dit helaas niet begrijpen).
Nu mogen we net weer zwanger worden en hoop dat het nu beter uit gaat pakken. Ben er helaas erg mee bezig en vindt het ook wel eng.
Sterkte deze moeilijke en vooral spannende periode (teminste zo ervaarde ik het).

Liefs, Sarah

Hoi Sarah

Ik vind het nu al spannend ik krijg morgen te weten wat voor een mola ik heb .
Hoop voor jullie dat je snel zwanger bent en bedankt voor je berichtje
Groetjes janis

Hoi Janis,

Hoe is het gister gegaan in het ziekenhuis? hebben ze alles duidelijk uitgelegd?
Hoop dat je net zo'n aardige Gyn. heb als ik.
Sterkte

Liefs, Sarah

Hallo Sarah

Ik heb een hele aardige gyn . in het ziekenhuis was alles goed gegaan mijn hcg is goed gezakt ik hoop dat het zo blijft zakken.ik weet alleen nog niet wat voor een mola ik heb gehad daar hebben ze de uitslag nog niet van . Ik hoop dat ze die woensdag hebben.
Groetjes janis

Terug
Bovenaan