Mola-zwangerschap

Hallo,

Graag zou ik in contact willen komen met vrouwen die net als ik een mola- zwangerschap hebben doorstaan.

Ik was uitgerekent op 14.02.2005, dan zou ons kleine hummeltje ongeveer gekomen zijn. Helaas is bij ong 12 weken ondekt dat het vruchtje niet meer leefde en ik een mola zwangerschap had.
Je wereld staat dan even op zijn kop, eerst het verdriet dat je kindje/vruchtje dood is en het hele ziekenhuis gebeuren waar je klaar voor word gestoomt.
In het kort: een week daarna een curratage, bloed prikken om te kijken of HCG hormoon in bloed daalt, nee!! daarna 9 maanden chemotherapie en daar na een jaar lang bloed prikken en onder controle van gyn blijven.

Gelukkig ben ik 6 weken bevallen van een kerngezonde zoon Tymo, maar al
het verdriet komt weer even boven water. Het lijkt wel of je nu beseft
wat je gemist hebt. Een heel raar gevoel !
We staan ieder jaar stil bij de datum dat we uitgerekend waren, 14 februari, dan doen we iets speciaals en gaat er een kaarsje aan. Ik heb er bewust voor gekozen om zijn (ik heb sterk het gevoel dat het een jongetje zou worden) soort van verjaardag te vieren.

Nu moet ik dus binnen kort weer terug naar ziekenhuis om te kijken of het HCG hormoon gedaalt is..... dus best wel spannend, wat als dat niet is?
dat is nu ook wel een grote angst.

Daarom wil ik in contact komen met vrouwen die ook na een mola zwanger zijn geweest.

Liefs Denise

Aan de andere vrouwen die een kindje hebben verloren: hebben jullie ook sterk een gevoel over het geslacht en het gevoel dat het ''zieltje' nog bij je is?
ook al is het al heel vroeg gegaan!

Hallo Denise,

In 2002 was ik na lang proberen zwanger, en dit eindigde ook in een mola zwangerschap.Alles wordt dan heel medisch en ipv over de babykamer heb je het over chemokuren, zo raar. Toen ik voor controle weer heen moest, mijn HCGwaardes daalden wel,kreeg ik heel goed nieuws. De gynacoloog stond voor een raadsel, maar uit het pathologisch onderzoek was gebleken dat het geen mola was, terwijl alles er wel op wees.Dat is dus een heel ander verhaal dan jij, jij hebt het senario gehad waar ik zo bang voor was. Ik was toen 34, en dan gaan de jaren toch tellen, als je dan ook nog niet zwanger mag worden.
Ik hoefde toen meteen niet meer bloed te laten prikken en mocht weer zwanger worden. Inmiddels heb ik 2 gezonde dochters. Ik denk dat je niet zoveel met mijn verhaal kan, maar ik weet nog wel de angst en het steeds maar weer moeten uitleggen wat mola is, en het gevoel dat je lichaam heeft gefaald. Fijn dat je een gezonde zoon hebt gekregen.

Ik geloof dat God erbij was toen mola geen mola bij mij bleek te zijn, en ik geloof dat al het ongeboren leven bij Hem bekend is en veilig is. Hoe klein ook, het was al een uniek mensje. Net als jouw eerste kindje.

Ik wens je sterkte met de verwerking van dit alles.

Hoi denise

Ik heb geen mola zwangerschap gehad maar je andere vraag kan ik wel beantwoorden   Mijn eerste zwangerschap eindigde in een miskraam ik was toen
9 weken zwanger ons gevoel was dat het een meisje zou zijn en we hebben haar
ook een naam gegeven Angel*
Mathijs* is overleden met een zwangerschap van ongeveer 16-18 weken en wij geloven dat hij daarboven niet alleen is hij is daar bij zijn zusje
Af en toe ruik ik Mathijs* nog en dan heb ik het gevoel dat hij heel dicht bij me is
groetjes Corina

Terug
Bovenaan