molazwangerschap

halo allemaal ik ben net genezen van een mola zwangeschap en wil graag dit delen met andere vrouwen met dezelfde aandoening en eventueel praten over een volgende zwangerschap

Hoi meid,

Wat vervelend voor jullie zeg...
Er is hier genoeg ruimte om je onrust, vragen,
etc. eruit te gooien..., ik hoop dat je veel aan
ons zult hebben.

Liefs, Judith      

Hoi

Ik heb ook eind januari te horen gekregen dat ik een mola zwangerschap had. Mijn HCG waarde staat nu nog op 2.1. dus nog niet laag genoeg om af te tellen de 6 maanden. Ik vind het nog steeds heel moeilijk. Dit voornamelijk geestelijk aangezien er zoveel dingen zijn die meespelen, zoals het niet zwanger mogen worden, toch bang zijn dat het op een of andere manier toch gebeurd, of de HCG waardes wel blijven zakken.

Ik begrijp nu uit jou verhaal dat je weer zwanger mag gaan worden. Ik ben heel blij voor je want ik weet nu ook hoe moeilijk het is om te moeten wachten.
Ook ben ik bang dat ik dan bang ben dat het weer fout gaat als ik zwanger ben.
Ik ben ook benieuwd hoe jij alles hebt ervaren en hoe jou omgeving erop reageerde.

Hoop snel wat te horen.

Liefs, Sarah

hoi judith en sharah.
Bedankt voor jullie reactie ik ben inderdaad een jaar verder en ben inmiddels weer op geknapt. Het waren 2 moeilijke jaren van elke 2 weken naar het zieken huis 2 curtages en 6 chemokuren , waar ik vooral problemen mee had is dat niemand wist wat er gebeuren moest om hcg waarden naar beneden tekrijgen ik was net een dartbord en kon helaas geen ervaringen uitwisselen en wist niet hoe ik me moest voelen ik begreep mezelf niet laat staan andere maar gelukkig is dit nu voorbij en kan ik weer van het leven genieten en mijn gezin. ik hoop dat ik voor mensen wel tot steun kan zijn die in hetzelfde
probleem hebben . ik hoop wat van jullie te horen. groetjes monique

Hoi Monique,

Hoop dat alles goed met je gaat.
Gelukkig is het de laatste dagen alweer wat mooier weer. Daardoor voel ik me ietsje beter.
Toch maak ik me wel zorgen.
Mijn HCG waardes zijn nu vanaf 3 april onder de 1, dus is de kans heel klein dat ik net als jou chemo's moet ondergaan. Hier ben ik wel heel blij mee.
Hetgeen waar ik mee zit is dat ik nog niet ongesteld ben geworden en wel al ruim 6 weken het gevoel heb dat ik het moet worden. Ben nu bang dat er van binnen iets niet goed zit. Gebeld naar de gynaecoloog en mag nu volgende week woensdag komen voor inwendig onderzoek om me gerust te stellen.
Gisteren had ik echt een dipje. Ik wil gewoon zo graag weer zwanger worden. Werk op kdv met baby's en het ligt af en toe nogal gevoelig.

Zijn jullie nu bezig om weer zwanger te worden? en zo ja, ben je bang dat het weer fout gaat?
Ik denk dat ik dan echt om de week een echo zou willen.

Groetjes, Sarah

Terug
Bovenaan