Molenaars kindermeel

Hallo,

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Elly en ik ben 26-12-2005 bevallen van onze dochter. Ze is nu 4 weken oud. Ze was bij de geboorte 2975 gram, dus een klein meisje. Inmiddels is ze gegroeid en weegt ze nu 3510 gram.
Ik gaf eerst borstvoeding maar kreeg verleden week de indruk dat ze daar niet meer genoeg aan had ( ws te weinig voedingsstoffen). Ze bleef om het half uur komen om bij mij te willen drinken. Sinds een week zijn we overgestapt op flesvoeding. Ik geef haar nu Nutrilon standaard nr 1. Hier drinkt ze ongeveer 80cc per flesje van op. Nu komt ze ongeveer om de 3 uur voor een flesje. Soms komt ze al om de 2 a 2,5 uur. Ik heb geprobeerd ( ook op advies van het cb) om een groter flesje te maken van 120 cc, maar ook hier drinkt ze 80cc van op en dan heeft ze genoeg en valt in slaap. ,Snachts komt ze ook ongeveer om de 3 uur om een flesje. Binnen die 3 uur wil ik haar niet weer een flesje gaan geven omdat dat te snel op elkaar is, maar ze geeft dan wel de indruk honger te hebben. Hebben jullie misschien advies voor mij wat ik hieraan zou kunnen doen? Ik heb   het idee dat ze op het flesje wat ze krijgt tekort op verzadigd is. Mijn moeder vertelde mij dat ze vroeger vaak Molenaars kindermeel gaven als flesvoeding en dat dat een goed verzadigd gevoel geeft. Heeft iemand hier ervaring mee? Want misschien is het dan een idee om zo,n flesje als laatste fles te kunnen geven voor de nacht. Ik deel graag jullie ervaringen hierin.

Groeten van Elly.
 
hoi elly jij ook hierop de site gezellig hoor!
ik weet niet of het verstandig om nu al kindermeel toe te voegen aan de fles ook omdat je kleine meid net overgestapt is van borst naar fles misschien moet ze eerst nog aan de fleshoeveelheid wennen
hadden ze op het cb geen advies daarvoor
en ze is nog maar 1 maandje oud
groetjes annemarie en rosalie
 
Molenaars kindermeel is geschikt voor kinderen vanaf zeven maanden!! Dat zou ik zeker niet nu geven. Vanaf 4 maanden kan je rijstebloem toevoegen aan de fles maar daar worden wisselende successen mee geboekt. Sommigen slapen er langer op door en zijn tevredener, maar sommigen ook niet.
Maar geen molenaars kindermeel geven hoor!!

groet,
Jinny
 
Oh ja (vergeten).... waarom zou je je kindje niet geven wat ze wil? Om de drie uur is heel normaal op deze leeftijd. Praat er nog eens over op het cb of zoek informatie op internet. Ik geef zelf bv dus heb niet zo heel veel verstand van flessen maar wat je verteld is echt heel normaal. Ook de hoeveelheden klinkt normaal. Vervelend voor je nachtrust maar dat is nu eenmaal zo.

Succes!

Jinny
 
Hoi Annemarie en Jinny,

Ik zelf had helemaal niet aan Molenaars kindermeel gedacht maar mijn moeder vertelde dat zuigelingen vroeger  regelmatig Molenaars kindermeel kregen, omdat dat een stuk goedkoper was, en het gaf de baby,s een goed voldaan gevoel. Ze moesten alleen de vitamine k en d er apart bij geven. Vandaar dat ik benieuwd was of dat dat nu nog steeds gegeven wordt bij zuigelingen.
En inderdaad om de 3 uur een flesje is prima, maar soms komt ze al om de 2 uur, en dat vind ik te snel om haar weer een flesje te geven. Vandaar mijn vraag om een idee op te doen om de tijd beter te kunnen rekken zodat ze inderdaad om de 3 uur haar flesje kan krijgen.
Op het CB gaven ze me gisteren het advies om een groter flesje klaar te maken van 120cc ipv 100cc. Maar daar drinkt ze toch ook  maar 80 a 90cc van op. Dus dat is ook niet helemaal de oplossing. Maar ik ga het nu proberen om het te combineren met de Forte.

Groetjes van Elly
 
He Elly,


Waarom zou je niet om de 2 uur een flesje geven....ze is nog zo klein als ze honger heeft zou ik ze gewoon geven....
Molenaars kindermeel zou ik niet doen daar is ze nog te jong voor.

Ik heb mijn dochter toen ze zo jong was gewoon eten gegeven als ze honger had. Uiteindelijk kwam dit uit op een strak schema.

Misschien moet haar maagje zich nog aanpassen aan grotere hoeveelheden voedsel en gaat ze straks vanzelf meer per fles drinken en komt ze vanzelf om de 3 uur


Succes en geniet ervan ze is zo snel groot!

Groetjes
Esther trotse moeder van een dochter van 7,5 maand
 
Hallo Essie,

Bedankt voor je reaktie.
Om de 2 uur een flesje te geven dat is te snel op elkaar. Met borstvoeding geeft dat niet, dat is op vraag en aanbod. Maar met een flesje kan dat niet, dan zou ze teveel krijgen met als gevolg dat ze teveel zou aankomen. Daarom is het beter om een voeding te vinden waarbij ze meer verzadigd is zoals de Forte die ik nu aan het proberen ben voor haar. Het is wel eventjes zoeken om hier een goede regelmaat in te krijgen maar dat komt vanzelf wel. Ik probeer de nu de tijd te rekken met een fopspeentje en met kroelen en dat werkt wel om er 3 uur van te maken. Maar soms komt ze ook wel om de 3 uur hoor. Het is gewoon erg wisselend.

Groetjes van Elly
 
Terug
Bovenaan