mollig

Hoi,
vandaag naar het consultatiebureau geweest. Amy was behoorlijk aangekomen sinds haar geboorte. Ze woog toen 2800 gram en bij ontslag uit het ziekenhuis 5 dagen later woog ze 2740 gram. Nu woog ze maar liefst 4425 gram. Ik schrok daar toch wel een beetje van, tja, ze is behoorlijk mollig, maar volgens het consultatiebureau doen we niets fout.
Groetjes
Audrey
 
Stel je nu een vraag of toch niet? Volgens mij is er dan niets aan de hand, toch leuk zo'n mollig kindje? Als het cb zegt dat het goed is, zou ik me geen zorgen maken.
 
Hoi,

Je moet je inderdaad helemaal geen zorgen maken. Het is toch lekker dan je kind het zo goed doet?!
mijn zoontje was bij de geboorte 3220 gram en na bijna 7 weken woog hij ook 4980 gram, vervolgens bleef hij iedere maand bijna een kilo (soms meer) groeien. Hij is nu 8 maanden en 10,5 kilo. Ja, dat is zwaar, maar niet be-zwaar-lijk! Het gaat er straks vanzelf weer af...
 
mijn zoontje is 2.5 maand en weegt 6.5 kilo, een verdubbeling van zijn geboortegewicht. nou lekker zo gezond met babyvetjes en al dan dat je het andersom hebt
 
Hallo Audrey !

Ik las je bericht en wilde toch ook nog even reageren. Heel toevallig maar mijn dochtertje heet ook Amy en is 2 dagen eerder geboren namelijk op 28 juli van dit jaar ;-)
Ook haar geboortegewicht lag vrij dicht bij die van jouw Amy, namelijk 2700 gram. Helaas hebben wij helemaal geen goede start gehad en is Amy na een paar dagen weer opgenomen in het ziekenhuis wegens uitdroging. De 1e maand was het telkens weer een hele strijd om er iets van voeding in te krijgen, we werden er echt af en toe wanhopig van !
Gelukkig gaat het nu eindelijk de goede kant op en is ze nu de schade aan het inhalen, ze zit nu op 3720, dus 1 kilo boven haar geboortegewicht.
Dus ik denk dat je gewoon heel blij kunt zijn dat het een gezonde Hollandse meid is, beter mollig dan dat er niets in gaat want geloof me dat is heel eng, zeker als het je 1e kind is...

Groetjes, Sanne
 
Terug
Bovenaan