molton matras beschermers

hoi hoi

nou mijn schoonzusje is 6 weken geleden bevallen van een lief jongentje
maar toen de kraamzorg kwam vertelde die haar dat ze geen zeiltje of zo een molton mocht gebruiken in verband met wiegendood.
maar wat ik dan niet snap waarom staat het dan wel op de lijst (baby uitzet)die ik van de kraamzorg (zelfde als mijn schoonzusje ) heb gehad en op elke andere lijst. heeft iemand anders hier ook wat over gehoord want nu weet ik niet meer of ik ze wel of niet moet halen.
groetjes jacqie
 
Hoi,

Ik heb toevallig vandaag de kraamzorg op bezoek gehad voor het informatieve gesprek. Ze zei inderdaad dat een zeiltje niet mocht. Maar over een molton heeft ze niets gezegd eigenlijk.

groetjes, Jane
 
Er staan wel meer zaken op de lijst die achterhaald zijn en die je niet aan hoef te schaffen bijv. navelbandjes. Inderdaad kan een zelitje gevaarlijk zijn omdat dit niet ademt. Wil je toch perse een zeiltje gebruiken moet je zorgen dat het niet op hoofdhoogte ligt.
 
Hoi!
Je kunt een zeiltje gewoon gebruiken, maar zorg dat je het dwars in het ledikant of wiegje legt zodat het niet onder het hoofdje ligt. Molton kan volgens mij gewoon hoor!. Je kunt knap onzeker worden over dat beddegoed hè! Wel of geen zeiltje, dekentjes met lakentje, dekentjes in een hoesje, katoen, wol of fleece! Gek wordt je ervan! De 1 zegt dit de ander dat. Succes ermee!
 
Ik heb me hetzelfde afgevraagd en ik vind dat niet paniekerig.

Iedereen is met de dingen bezig op haar eigen manier, dat de een dan wat meer over sommige dingen nadenkt dan de ander lijkt me normaal. We zijn toch allemaal verschillende mensen.

groetjes, Jane
 
Moltons en zeiltjes maken het bedje te warm. Dus loop je een risico op wiegendood. Het is je aan jou om dat te riskeren of niet. Ik heb het nooit gedaan.........Groet.......
 
Terug
Bovenaan