moment van klussen bij gebruik ovulatietest

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik heb in februari  een miskraam gehad (ma). Mijn cyclus was daarvoor erg regelmatig (28 dagen). Ik ben nu 1,5 geleden weer ongesteld geworden dus er kan weer geklust gaan worden voor een kleintje. Nu is mijn cyclus nog even onzeker omdat ik niet weet of mijn lichaam het weer net zo oppakt als voor de miskraam. Ik heb daarom ovulatietesten gekocht. Nu begrijp ik dat bij een positieve test de eisprong binnen 24 - 48 uur kan plaatsvinden. Mijn vraag is: wanneer klussen jullie dan?

Normaal gesproken zou mijn eisprong op zondag zijn en dan zou ik, denk ik, woensdag, vrijdag en zondag klussen. Maar wat nu als de test bijvoorbeeld vrijdag al positief is? Dan kan de eisprong  vrijdag, zaterdag of zondag zijn. Ik heb de neiging om dan alle drie de dagen te klussen...

Heeft een van jullie hier ervaring mee?

Groetjes Lisa    

Hoi,
Ik probeer altijd te klussen vanaf het moment dat ik positieve testen heb. Persoonlijk vind ik om de dag wel genoeg, maar dat heeft meer met m'n zin te maken, dan iets anders. Ik probeer voor mezelf in ieder geval het gevoel te krijgen dat ik voldoende geklust heb (dus minimaal 1 x zo kort mogelijk voor de eisprong).
Dus doe het zoals je zelf beschreef... als je positieve testen hebt, valt je eisprong ergens in de komende uren, maar kan ook net geweest zijn (vanwege dat je hormoon nog in je lijf zit).
Succes!

Esk (ronde 9, waarvan 3 met ovutesten).

Hoi Esk,

Bedankt voor je reaktie. Het is inderdaad altijd een afweging tussen "zin" en "nut". Bij mijn vorige 'zwangerschap' (die dus uitliep in een miskraam) hebben we het rondom de eisprong zo'n beetje elke dag gedaan. De drie rondes daarvoor elke keer 'netjes' om de dag. Moeilijk vind ik dat want je wil natuurlijk ook je kans niet missen....maar het moet wel leuk blijven hihi.

Jij ook veel succes en dat die testen maar snel zijn nut mogen hebben!

Groetjes Lisa

Hoi

Ik ben met de 13e ronde bezig en 7 mei een afspraak bij de gynnocoloog .
Maar ik heb vaak 3 dagen voor mijn positieve test altijd het test streepje gewoon en mijn andere streepje heel vaag.
En dan weet ik dat hij eraan komt zeg maar.
Klussen we de 1e dag van vaag streepje en de dag erop niet dan de dag dat de 2 streepjes zichtbaar en duidelijk wel de dag erop test ik weer en weer 2 streepjes dus doen we het weer de dag daarop doen we het weer.

Dus 4dagen achter elkaar.
Vanaf de positieve test duurt het 24 tot 28 uur tot het echte moment is.
En normaal doen we het om de dag.

Terug
Bovenaan