moment van klussen...

A

Anoniem

Guest
Hallo dames..!

nou ik ben er even niet meer geweest omdat ik toch te vaak aan het zwanger worden dacht. Ik werd opeens ongesteld en vond het zo'n teleurstelling. Daarom heb ik me voorgenomen om het zijn eigen beloop te laten gaan en niet te veel mee zitten want ik stress dan heel veel en dat is ook niet goed. Maar wel heb ik een vraaggie.. Ik heb een cyclus van 29dagen. Klopt het nou dat je 14dagen voor je volgende menstruatie dan moet klussen. Dus 30mei is mijn NOD dus ongeveer de 16de-17de mijn ovulatie?

Dit maakt me altijd verwarrend en denk dat ik dus op het verkeerde moment klus.. wie ooo wie kan mij vraag beantwoorden?

groetjes souraya

Je kan beter andersom rekenen. Dus een aantal dagen Na je 1e  menstruatiedag. Ik geloof dat je bij een cyclus van 28 dagen inderdaad uit kan gaan van een sprongetje op de 14e dag. Betekent dan dat je eigenlijk zo vanaf de 10e dag tot aan je 17e dag om de dag "moet" klussen. Dus in jouw geval zou ik dat ook zo een beetje aanhouden.

Je hebt helemaal gelijk hoor. 14 dagen vóórdat je ongi moet worden, is ongeveer jouw ovulatie. De dagen ervoor en 1 dag erna ben je het vruchtbaarst.
Maar als je het wilt berekenen, dan kan je het best naar de datumcalculator van baby brabbel: http://www.babybrabbel.org/

Als je een onregelmatige cyclus hebt, weet je dus eigenlijk nooit precies. Rond die 14 dagen voor je NOD moet je dan maar veel klussen.

Succes, Clau

Terug
Bovenaan