momo

hoi momo,

khad ff een vraagje aan je.
ik zie dat je ongeveer net zolang bezig bent met zwanger worden als ik (augustus '03). ik vroeg me af wanneer je in aanmerking komt voor iui?
is dat alleen als er al iets niet goed zit bij de man of vrouw?
of kun je dat aanvragen? en hoe gaat het in z'n werk? moet je partner dan zijn zaad inleveren en brengen ze dat dan met een spuitje in je vagina ofzo??

ik zou er graag wat meer over willen weten vandaar?
alvast bedankt!
xx kimpansee

Hoi Kimpansee,

Nou ik heb mazzel gehad dat ik al een geschiedenis had bij de gyn, namelijk endometriose en was daarvoor op mijn 19e al voor geopereerd en moest jaarlijks nog op controle komen.
Toen ik eenmaal was gestopt met de prikpil (die moest ik ook gebruiken om niet meer ongi te worden om te voorkomen dat ik weer zou krijgen) had ik erge pijnen met mijn ongi en de 1e eisprong, ben 2x op de eerste hulp beland van de pijnen en toen heeft de gyn gezegd dat ik maar langs moet komen voor meer onderzoeken.

We kregen toen de optie of zwanger raken of weer met de pil beginnen en wij vertelden dat we al bezig waren dus we zouden voor het zwanger raken gaan. En dan was het noodzakelijk bij dat ik zsm zwanger zou raken want het schijnt dat wanneer je zwanger ben de endo weggaat...

Dus ik moest zsm zwanger en toen zijn we begonnen met onderzoeken en kwam uit dat mijn man's zaad zwak heeft en dat we dus voor IUI moesten gaan...

En zodoende zijn wij met de 5e mnd dat we bezig waren al begonnen met de onderzoeken.
Maar normaal wordt je pas na 12 mnd doorverwezen door de huisarts want dat wilde die van ons ook doen, maar gelukkig dat ik een paar keer naar de eerste hulp ben gegaan met pijnen anders hadden ze ons ook niet zo snel geholpen denk ik...

En nu 9 mnd verder ben ik ZWANGER!!!! JEEEEEHHHHHH.........
Ik kan het gewoon niet geloven...

Ik hoop dat het met jou ook snel gaat gebeuren...

liefs,
MoMo

Terug
Bovenaan