momo

he momo,

klas net je reactie op mijn berichtje voor je. ik heb ook endo, en ben nu al ruim 7 jr onder behandeling bij de gyn! ook ik heb het op mijn ingewanden. heb 4 jr orgametril geslikt dus werd ik niet ongi. nu ben ik dus sinds aug 03 gestopt en met de endo begint het nu "pas" weer mis te gaan. de pijnen komen weer terug. de afgelopen ongi was al mis, maar het wordt alleen nog maar erger.....ervaring he!!!
daarom ben ik "blij" (klinkt zo dom) te horen dat ik dan evt ook in aanmerking kom voor iui, omdat ik al zolang in de molen zit, net als jij. mijn vriend heeft een herstel operatie gehad, en zijn zaad is gelukkig goed! maar we moeten wel ook zsm zwanger raken omdat het bij hem weer dicht kan groeien door littekenweefsel. we hebben max 5 jr gekregen waarvan er nu al 1,5 voorbij zijn!!!
ik moet om het half jaar op controle en krijg dan een echo om te zien of alles nog lekker is daar binnen. ik wil nu een afspraak maken voor oktober ofzo, maar ik zal zeker eens vragen naar de mogelijkheden voor ons wat betreft iui!
heel erg bedankt voor je info enneh.....

SUPER GEFELICITEERD MEID!!!!
GENIET ERVAN!!
HOPELIJK VOLGEN ER SNEL MEER!!!

xx kimpansee

Hoi Kimpansee,

Nou ik heb hetzelfde ook meegemaakt!!!!! Wat toevallig zeg, ik dacht altijd dat ik de enige was die endo heeft op zo'n jonge leeftijd.

Maar toen ik stopte met de prikpil, want ik mocht ook niet meer ongi worden, kreeg ik ook steeds meer last van mijn ongi en ook met mijn eisprong!
Toen heeft mijn gyn. gezegd dat ik zsm zwanger moet raken en daarom zijn we toen begonnen met onderzoeken en uiteindelijk IUI.

Maar ik moet wel zeggen dat het zo snel is gegaan ook omdat ik een vrij korte cyclus had van 23-24 dgn...
Ik heb inmiddels wel 12 rondes achter de rug.
Ik had ook half jaarlijkse echo controles.

Waarom wil je wachten tot oktober?? Waarom begin je lekker niet nu met de IUI, zeker als je nog op vakantie gaat is het nu de perfecte tijd ervoor.

Ik hoop dat jij ook snel zwanger raakt!

xxx

he kimpansee en momo:
even kort: tegen mij (33) zei de gyno dat endo iets is dat begint als je voor t eerst ongesteld wordt en meer en minder kan zijn maar er wel altijd ' is' . dus dan is t niet zo raar dat je jong endo hebt. volgens mij zijn andere verklevingen en cystes/ vleesbomen die niet door endo komen wel meer gebruikelijk bij de wat ouderen onder ons. nou ja, ik weet niet of t klopt maar zo had ik t begrepen. t is ook niet zo belangrijk natuurlijk. ik wou dat ze t bij mij eerder ontdekt hadden...maar goed, we gaan vrolijk verder, groetjes lis

he hallo,

ik zal inderdaad s informeren of ik nie eerder terecht kan als oktober, ik dacht dan is het half jaar weer voorbij dat ik op controle kan.....
ik hoop dat we dan ook in aanmerking komen voor iui....uh doet dat pijn?? en hoe doen ze het dan???
ik hoop dat je nog ff op dit forum blijft lezen, voor als ik je hulp nodig heb momo haha!!!
ach ja, en anders weet ik je te vinden ;-)!!!

heel erg bedankt momo en lis!

xx kimpansee!!

Hoi Kimpansee,

Nou ik hoop dat jullie ook snel voor IUI kunnen gaan!

Nou ik wil je niet bang maken maar ik vond de ingreep best pijnlijk, je wordt ook misselijk ervan.
Je baarmoeder wordt naar beneden getrokken om zo dicht bij de mond te komen en dan wordt een spuitje ingebracht met de beste zaadcellen van je man en die wordt ingespoten..
Het spuitje deed bij mij het meeste pijn want dat voelde ik echt "schrapen".
Maar gelukkig duurt het niet eens 15 min. en de volgende dag ben je de pijnen al vergeten. Ik ben wel na de ingreep in bed gaan liggen, voelde me echt rot toen.

Maar nogmaals ik wil je echt niet bang maken en per persoon verschilt de ervaring natuurlijk ook. Als het eenmaal zover is denk er maar niet aan want ik wist ook niet wat ik kon verwachten en ging ook niet zenuwachtig naarbinnen.

Tuurlijk ben ik hier af en toe, ik wil echt nog wel weten hoe het hier gaat met iedereen!

Laat je het weten als je afspraak hebt?

xxx
MoMo

Terug
Bovenaan