mond houden

Hallo dames,

Maandag begin ik weer met werken. Ik heb dan 6 weken vakantie gehad en vind het heerlijk om weer te beginnen. Ik ben peuterleidster en mis m'n kindjes wel hoor. Nou vind ik 1 puntje wel erg lastig. Ik heb met veel van de ouders een goede band en sommige ouders hadden voor de vakantie al geraden dat ik zwanger wilde worden. Nou krijgen we na de vakantie veel nieuwe kinderen erbij en vind ik dat alle aandacht naar de kinderen moet. Ik moet echt hele wijde kleding gaan dragen (mijn wijdste truien zitten voortaan al strak) want de eerste week wil ik het eigenlijk nog niet vertellen. Het zal me alleen niks verbazen als ze er meteen achter komen dat ik zwanger ben, waar ik ik loop, iedereen ziet het aan me. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen en hoop dat ik het nog 1 weekje kan verzijgen.

Liefs, Ank (10 weken, 4 dgn)
 
Wat lastig! Ik sta ook voor de klas en ook mijn buik was zo gegroeid dat ik het niet verborgen kon houden. Vooral ook omdat ik altijd vrij strakke kleding draag... Ik heb het op de eerste dag meteen verteld. Ik wilde niet dat er gespeculeerd zou worden. De reacties van de ouders waren heel positief. Misschien zou je een brief mee kunnen geven waarin je zet dat je alle aandacht uit wil laten gaan naar de kinderen, maar dat je er qua buik niet onder uit kan dat je zwanger bent. Dan heb je duidelijk aangegeven dat je het belangrijk vindt om er te zijn voor de kinderen, maar dan hoef je niet te wurmen met kleding.
Succes! Kiki
 
Terug
Bovenaan