mondje terug

Hoi allemaal,

Mijn zoon van 9 weken huilt na elke voeding even en geeft wel meer dan een mondje terug en het ruikt zuur.
Hij gebruikt al nutrilon omneo.
Is er een tip om dit te voorkomen of hoort het erbij ?
Het is ip een vlugge drinker, pauze inlassen werkt niet want dan gaat hij krijsen en dan werkt het helemaal averrechts.
Tussendoor boeren idem.......

Nina
 
Hallo Nina,
mijn advies is om eerst te kijken of je misschien een speen hebt met een te grote opening. Als je een kleinere speen neemt, of de speen (dop van de fles) heel goed op de fles draait, gaat het drinken ook langzamer, hij moet harder zuigen en de voeding komt langzamer uit de fles. Waarschijnlijk doet hij dan langer over de fles, is ook zijn zuigbehoefte bevredigt en krijgt hij geen of minder lucht binnen (uit jouw verhaal begrijp ik dat hij heel snel drinkt). Daardoor is hij misschien tevredener en valt de voeding er lekkerder in.
Je zou de voeding ook dikker kunnen maken met johannesbroodpitmeel, maar ik weet niet of dat zo'n goede combinatie is met nutrilon omneo. Zou je even op het consultatiebureau moeten vragen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel succes,
groetjes, Elly
 
Hallo,
Ik gebruik ook de nutrilon omneo. Vanuit het cb hebben ze geadviseerd om nutriton (johannesbroodpitmeel) te gaan gebruiken. De voeding wordt wel gauw dik. Je moet wel af en toe schudden. Dit werkt bij mijn zoon heel goed.
Groetjes
 
hoi,
ja mijn zoon gaf ook steeds voeding terug, al toen ik nog borstvoeding gaf, eerst dacht ik dat het lag aan te snel drinken, en hij is ook heel gulzig, maar nu gebruik ik nutrilon a.r daar zit al johannesbroodpitmeel in dus kant en klaar, en ik heb een 3 standenspeen zodat de voeding langzaam uit de fles komt, deze combinatie werkt heel goed, hij spuugt nagenoeg niets meer, Ik hoop dat je er wat aan hebt.......groetjes
 
Hallo,
Waar kan je dat nutrilon a.r krijgen?
We zijn nu bezig met 3 soorten (verpakkingen, nutrilon, nutrilon omneo en nutriton.). We willen helemaal over op nutrilon omneo en nutriton ivm moeilijke ontlasting. Kan ik trouwens dan wel die nutrilon a.r gebruiken?
Wij gebruiken de 1-2-3 speen van avent.
Groetjes
 
je kunt de voedingen ook mengen. ik deed half om half met omneo en forte voeding, en 2 schepjes nutriton.
je moet de nutriton er pas bijdoen als de fles goed warm is dan lost het goed op. al onze klachten waren verdwenen (honger, spugen, moeilijke ontlasting). het is wel even vissen tot je de juiste speen hebt. halverwege boeren doe ik ook, in het begin was het gillen en nu niet meer. bedenk wel dat de meeste baby's deze klachten hebben, na 3 mnd is alles voorbij!

succes groetjes Anna
 
MIJN DOCHTERTJE SPUUGDE OOK HEEL VEEL.NA ONDERZOEKEN IN HET ZIEKENHUIS BLEEK ZIJ EEN REFLUX TE HEBBEN. WE GEBRUIKEN NU DE NUTRILON AR EN DIT GAAT HEEL GOED. WE GEBRUIKTEN EERST DE NUTRITON,MAAR DAN WERD DE VOEDING SOMS TE KLONTERIG. WIJ GEBRUIKEN DE KERSENSPEEN SMALL VAN DE DIRFRAX. DE NUTRILON AR KRIJG JE BIJ DE A.H. EN BIJ DE EDAH. IK HAAL HEM BIJ DE APOTHEEK,WANT IK KRIJG HEM NAMELIJK VERGOED.
 
Terug
Bovenaan