Mondkapje

Hallo allemaal ,
Wat vinden jullie van een mondkapje en zwanger zijn?
Vinden jullie dat we het mogen weigeren te dragen ?
En doen jullie een mondkapje op of juist niet en wat is daar de reden van ?

Ik zelf vind een mondkapje eng nu ik zwanger ben , ik ben namelijk bang dat ik niet voldoende zuurstof binnenkrijg voor de baby .

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden!
Groetjes Quincy

Hoi! Ik werk als verpleegkundige (en zwanger ☺️), dus draag hele dagen een medisch mondkapje, mijn zuurstof percentage is gewoon 99-100%.Niet-medische mondkapjes zijn zelfs dunner van stof waardoor je al helemaal voldoende zuurstof binnenkrijgt (en ook weer uitademt).
Je kunt na een aantal uur dragen (dat geldt bijna alleen voor medische) wat hoofdpijn ervaren omdat je Co2 wat verstoord raakt, maar ook dit is onschuldig en trekt vanzelf weer weg.

Ben een grote voorstander van mondkapjes, en er is medisch gezien écht geen kwaad tussen zwangerschap en het dragen van mondkapjes ☺️ Dus nee, ik vind het zelf geen reden om een mondkapje te weigeren?

Ik ben zwanger en draag ook overal incl werk een mondkapje.
Vind het juist nu belangrijk zodat ik het virus niet krijg in mijn zwangerschap. En er is inderdaad bewezen dat je gewoon de normale hoeveelheid zuurstof binnen krijgt.

Lekker dragen dat mondkapje. Ik draag het al weken en ben nu 38 weken zwanger. Geloof me, mijn kind krijgt zat zuurstof. Een mondkapje houdt namelijk niets tegen, je krijgt dus evenveel zuurstof binnen als zonder mondkapje. En ja, het is even wennen en soms een beetje warm (zeker tegen het einde van je zwangerschap) maar ik vind het veel belangrijker om mee te werken aan het zo snel mogelijk wegwerken van het coronavirus! 

Lekker dragen dat mondkapje. Ik draag het al weken en ben nu 38 weken zwanger. Geloof me, mijn kind krijgt zat zuurstof. Een mondkapje houdt namelijk niets tegen, je krijgt dus evenveel zuurstof binnen als zonder mondkapje. En ja, het is even wennen en soms een beetje warm (zeker tegen het einde van je zwangerschap) maar ik vind het veel belangrijker om mee te werken aan het zo snel mogelijk wegwerken van het coronavirus! 

Gewoon dragen hoor die mondkapjes! Ik ben nu 40 weken zwanger en heb het al die tijd gewoon op gehad. Hoe eerder dat virus weg is hoe beter lijkt me. En Corona terwijl je zwanger bent wil je echt niet lijkt me!

Ik draag hem ook gewoon bijna de heledag nu 12 weken alleen op momenten erg vervelend vooral als je misselijk bent?

Terug
Bovenaan