Mongolenvlekken

Hoi allemaal,

Gister op het CB geweest waar Yanick zijn eerste prikjes gehad heeft. Heel zielig!

Toen de verpleegkundige hem op zijn rug draaide schrok ik me een hoedje. Hij had blauwe plekken op zijn onderrug en billetjes, zag er heel eng uit.  Volgens de verpleegkundige zijn dat mongolenvlekken en komt dat eigenlijk alleen voor bij kinderen met aziatisch of negroide bloed. Ze riep er een arts bij, en die zei ook meteen dat het eruit zag als mogolenvlekken (ik  opgelucht,  t zag er nml uit alsof Yanick heel hard op zijn billen geslagen is en ik was al bang dat ik van kindermishandeling beschuldigd zou worden).  

Nou is het gekke dat zowel ik als mijn man helemaal geen buitenlands bloed hebben voorzover wij weten. Ik heb wel bruin haar en bruine ogen (Yanick ook) maar ben verder toch echt zo Hollands als maar kan. Heel apart dus. Gelukkig zijn  het dus gewoon pigmentvlekken die verder geen kwaad kunnen, maar ik stond toch raar te kijken.

Groetjes,  Paulien

Hoi,

Mijn zoontje heeft vanaf zijn geboorte een grote blauwe plek op zijn bil en een klein blauw plekje op zijn pols. Dit heeft inderdaad te maken met pigment. Maar ons zoontje is wel een halfbloedje want zijn vader is surinaams.

Groetjes,

Jessica en Ryes (6 weken)

Terug
Bovenaan