Monsters??

mijn zoontje van 2 jaar zegt sinds kort dat hij monsters "ziet"en wil dan niet meer de gang in op gewoon op de grond in de woonkamer..het is niet donker waar hij ze "ziet"
nou weet ik eigenlijk niet hoe ik moet reageren want ik wil zijn angst niet aanwakkeren maar ook niet zomaar wegwuiven van joh doe niet zo gek

heb iemand hoer ervaring mee ?

groetjes Patricia
 
quote: Patriesje schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-10-2006 19:43:17'));

mijn zoontje van 2 jaar zegt sinds kort dat hij monsters "ziet"en wil dan niet meer de gang in op gewoon op de grond in de woonkamer..het is niet donker waar hij ze "ziet"
nou weet ik eigenlijk niet hoe ik moet reageren want ik wil zijn angst niet aanwakkeren maar ook niet zomaar wegwuiven van joh doe niet zo gek

hij heb ook geen enge films gezien ofzo waar hij het vandaan heb
heb iemand hoer ervaring mee ?

groetjes Patricia



 
Ons zoontje van net 2 ziet (nog) geen monsters. Heb er dus geen ervaring mee, maar misschien helpt het volgende; is de gang bij de voordeur? Laat de monsters dan eerst even via de voordeur weggaan.
Ergens gelezen: als er 's avonds monsters onder het bed zouden zitten -> monsters slapen 's avonds/'s nachts ook.
Veel succes met het aanpakken van de monsters: stuur ze weg!

Groetjes Marieke
 
nou dat werkt niet want ze komen net zo snel weer terug....
ben er nu een soort van spel aan het maken waar hij zelf de macht heb door ze weg te jagen ik heb gezegd dat ze bang zijn als hij zijn tong uitsteekt en een schop geeft en dat doen we dan samen
ben benieuwd maar als er nog meer tips zijn...graaag
 
hallo

mijn zoontje heeft het zelfde gehad.
ik heb een helle grote knuffel hond voor hem gekocht, en verteld dat die alle enge dingen wegjaagd,als hij dan toch bang werd ging ik met hem mee de boel inspecteren en zij dan dat ze nu weer allemaal weg zijn omdat ze bang voor zijn hond zijn,en dat als hij ze weer zag heel hard moest zeggen ga weg anders haal ik mijn hond en dan gaan ze weg.
het heeft echt heel erg goed geholpen nu hoor ik hem s`nachts soms heel hard roepen ga weg ik haal mijn hond hoor en die eet je op.

mischien werkt het bij jou  thuis ook zo veel sterkte
 
Wat ik heb gelezen (dus of het werkt weet ik ook niet) is ongeveer hetzelfde als hierboven al is gezegd. De monsters wegjagen. Eventueel door de voordeur of dat papa roept naar de monsters (waar die zitten)....'kom monsters wegwezen hier'
Ook heb ik gehoord van de knuffel.. maar ipv een hond kun je ook een tijger, leeuw of beer kiezen (een sterk beest) die zorgt dan dat er geen monsters komen.

Heb je hem ook al eens geprobeerd het monster te laten tekenen (al snap ik dat dit moeilijk is op zo'n jonge leeftijd. Laat hem het monster tekenen of uitleggen anders hoe het eruit ziet....
misschien is het een schaduw waarvoor ie eigenlijk bang is... of misschien een voor volwassenen onschuldig uitziend voorwerp.. wat hij als eng beschouwd.

Mijn nichtje was ook erg bang.... geen oplossing voor te vinden. Tot ze op een dag haar spoken had getekend. Het waren poppen die op haar kamer stonden. Zo'n indonesische poppen met van die stokken in hun hand...
dus die poppen weggedaan en ze sliep weer.

Succes ermee.. hoop dat je een goeie oplossing vind!
 
Hallo,

Wel herkenbaar. Ik heb een zoontje van bijna 3. Hij heeft het niet over monsters, maar over een leeuw die in zijn kamer loopt (een keer een boek gelezen over een leeuw, vond hij toen erg leuk, maar blijkbaar wel indruk gemaakt). Nu heb ik juist gehoord dat je niet moet gaan wegjagen etc. Je geeft dan namelijk toe dat er wel monsters/ leeuw/etc in de kamer kunnen komen of geweest zijn.
Wij leggen gewoon uit dat er geen leeuw in zijn kamer kan komen. Dat die in andere landen wonen of in een dierentuin met een groot hek er omheen. Eerst zei hij nog dat het hek dan los gegaan was, maar na goed uitleggen dat dat niet zal gebeuren, is het nu wel goed. Weet niet wat het beste helpt, maar bij wegjagen geef je denk ik toe dat ze er inderdaad kunnen zijn.....

Succes
 
Terug
Bovenaan