Morgen 20 weken echon en controle gynaecoloog

Morgen krijgen wij de 20 weken echo. Ik ben eerlijk gezegd best zenuwachtig. Wat als ze iets zien wat niet goed is? Maar ja, we moeten positief zijn en er is geen enkele aanleiding dat het niet goed zit. Het is natuurlijk wel weer supermooi om ons kleine wondertje te zien! We willen niet weten wat het is, maar stiekem zullen we er wel op gaan letten. Hebben jullie (degene die het geslacht weten) het ook zelf gezien, of is het echt niet zichtbaar voor een 'leek'?
Na de 20 weken echo moet ik nog voor controle naar de gyn. Ben benieuwd of mijn bloeddruk is gezakt en of mijn bloed en urine goed was. Spannend hoor allemaal!

Ik zal morgen wel even melden hoe het was.

Groetjes Karin

En, hoe was de echo? Was alles goed? Spannend he? Ik twijfel zelf nog of ik wel de 20-weken echo laat doen. Wij laten het kindje sowiezo komen, ook als het gehandicapt zou zijn, dus ik weet niet of ik dan al van tevoren in de zorgen zou willen zitten. Natuurlijk is de kans vele malen groter dat het goed is, maar goed..... het is en blijft spannend.

Hoihoi!

Alles was goed! Het was weer zo mooi! We konden ons kindje ook heel goed zien omdat er een groot scherm voor onze neus hing, echt mooi! Alles zit er op en er aan, hersentjes waren goed, hartje was goed, 2 niertjes, levertje, darmen zitten niet in de navelstreng, geen hazelipje, geen waterhoofd, geen open ruggetje, geen klompvoetjes. We zijn zo blij! Het groeit goed en bewoog weer superveel! Er is voldoende vruchtwater en de placenta ligt tegen mijn buikwand, dus niet voor de in/uitgang. Dit betekend alleen wel dat ik het later echt ga voelen een minder dan anders. Gelukkig, ik begon al een beetje aan mezelf te twijfelen. Ik voel het (denk ik) heel soms. We wilden niet weten wat het is, maar ik zag volgens mij in een flits iets tussen de beentjes zitten, haha! Nou, we zien het wel, alles is welkom!

Bij de gynaecoloog kreeg ik 2 uur later weer een echo, terwijl ik net zei dat ik 's ochtends de 20weken echo had gehad. Dus weer ons kindje mogen aanschouwen, leuk hoor! Mijn bloeddruk was trouwens iets gedaald (130/85), dus dat is redelijk goed. Mijn bloeduitslagen waren er ook. Alles was goed, alleen ik heb te weinig antistoffen tegen Rode hond. Dus daar moet ik mee uitkijken.
Al met al een lekker dagje zwijmelen over ons wondertje... Ben helemaal blij dat we de echo hebben laten maken!

Groetjes Karin

Wat fijn om te lezen dat alles goed was. Ik kan me indenken dat je je in de hemel waant.
Dan te bedenken dat dit gevoel nog niks is als je het vergelijkt met het moment waarop je de kleine voor het eerst in je armen kan sluiten. Hou dit gevoel vast ook tijdens de bevalling.

Liefs Petra

Terug
Bovenaan