Hoi Carola,
Kunnen elkaar de hand geven. Ik zit in hetzelfde schuitje..... :-( Ik moet vrijdag voor een CTG en echo etc., ben dan ook 41 wk en 3 dgn. Voor ons is het de tweede en onze eerste was ook 2 weken te laat en toen ben ik ook ingeleid. Vrees, dat dit nu ook weer gaat gebeuren, al kan alles nog natuurlijk....... Ben dinsdag bij de vk geweest. Alles was wel heel week, maar baarmoedermond stond nog niet open, dus ze konden ook niet strippen, helaas. Nou wil dat ook niks zeggen, want strippen betekend niet, dat het vanzelf op gang komt.
Bij onze zoon ben ik met 42 wk ingeleid. Er was geen reden, om me eerder in te leiden, omdat de placenta er op de echo er nog goed uit zag, ik nog genoeg vruchtwater had en de ctg goed was. Als dat bij jou ook zo is, hoogst waarschijnlijk, dat je dan pas maandag terug hoeft te komen om in te leiden. Aan de ene kant erg vervelend (ik ben het nu ook helemaal zat hoor!!), maar wellicht wel iets om rekening mee te houden.
Ik moest toen 's-morgens om 8u in het ziekenhuis zijn. Eerst weer ctg en wat controles en om een uur of 9 kreeg ik gel ingebracht, omdat de baarmoedermond nog niet helemaal zacht was. Om een uur of 11 kreeg ik flinke kramp (net als wanneer je net ongesteld bent) en rond de middag goede weeën. Om half 5 had ik volledige onsluiting en om kwart over 6 is toen onze zoon gebeuren. Al met al een vlotte bevalling. Je moet dus ook niet op de verhalen af gaan die je leest op internet, daar staan meest alleen de vervelende verhalen op........ Het kan dus ook heel vlot. Voordeel vond ik, dat ik geen infuus kreeg om de weeën op te wekken, dat ik vrij was om te gaan en staan waar ik wilde. Wellicht even bespreken in het ziekenhuis, of dat ook mogelijk is bij je, als je dat graag zou willen. Dan kan je namelijk ook nog even lekker onder de douche gaan staan en lekker rond lopen, zonder dat je een infuus mee hoeft te sjouwen.
Heel veel sterkte en geniet straks van jullie meisje. Zorg er in ieder geval voor, dat je duidelijk aangeeft, hoe je je bevalling wilt en dat je man/vriend dit ook weet en dat hij zo nodig aan kan geven, dat je iets anders wilt, dan zij voorstellen.
Gr. Diana