Morgen echo

Hallo,

Ik ben heel pril zwanger, maar heb ontzettend veel klachten. Morgen krijg ik mijn eerste echo bij de verloskundige. Ik vind het lastig om mijn klachten ter sprake te brengen. Ze doen mij herinneren aan mijn vorige zwangerschap en die is niet zo goed afgelopen.

Vanochtend heb ik erkenning gekregen voor mijn klachten. Iets dat ik tijdens mijn vorige zwangerschap niet heb mogen ervaren. Het hakte er behoorlijk in. Ik ben nu wel bang geworden voor morgen. Angst dat de verloskundige het weer af doet als iets dat er nou eenmaal bij hoort.
Ik ben zo ontzettend bang voor een herhaling van de vorige keer. Het maakt me gewoon verdrietig, gestresst en in de war. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? En misschien tips voor me?

Duidelijk je zorgen uitspreken, en vertellen wat er vorige keer is gebeurd tegen de verloskundige.

Een verloskundige is er o.a. op getraind, een zwangere vrouw zoveel mogelijk gerust te stellen, wat soms helaas voelt alsof je niet serieus genomen wordt inderdaad. Als je je bij je verloskundige niet goed voelt, vooral een andere zoeken.

Maar in de praktijk kan ze waarschijnlijk eigenlijk niets doen om zo vroeg in de zwangerschap een miskraam te voorkomen. Het zit goed, of het zit niet goed.

Sterkte.

Het ging mijn vorige zwangerschap om oa zwangerschapsdiabetes en pre-eclampsie/HELLP. Hierom ben ik met 37 weken ingeleid.

Het gesprek ging redelijk. Ik kreeg helaas wederom weinig erkenning voor mijn klachten. Daarom heb ik overplaatsing gevraagd. Helaas hield de verloskundige voet bij stuk qua locatie. Wel heb ik hem gelukkig kunnen overtuigen om mijn vroegere medicatie op te starten. Die heb ik zo lang geslikt dat ik exact weet hoe mijn lichaam daar op reageert.

Hopelijk wordt ik dan snel weer wat stabieler. Ik hoop dan weer onderscheid te kunnen maken tussen het heden en verleden. Nu loopt alles zo door elkaar in mijn hoofd, dat ik soms niet meer weet wat echt is en wat niet. Zo twijfel ik enorm of de pappa wel de pappa is Ik zoek continu naar bewijzen. Zo'n gevoel van te mooi om waar te zijn, ken je dat?

Je bent 100% vrij om een VK te kiezen. Als jij deze VK niet wilt ga je toch gewoon naar een ander?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ach weet je. Door nu op je te reageren krijg je toch ook weer aandacht. En daar is t je allemaal om te doen. Dus ik ga je maar negeren. Heb je er vast eentje minder. Hopelijk ben je dan binnenkort gewoon weg van dit forum met je gespam en getroll

Eerst kreeg ik een bloeding van 31 juni tot 7 juni en dan weer van 7 juli tot 12 juli dan weer van 20 tot 22 julli dan weer van 4 tot 10 augustus bloeding ge hat ik vind dit wel vreemd nu heb ik al 13 dagen geen bloeding meer is dan dan niet vreemd als je meschien zwanger bent.afz Mirjam

Terug
Bovenaan