Morgen een feestje want

we gaan Charlotte laten dopen!
Isabelle hebben we 2 jaar geleden ook laten dopen. We zijn zelf katholiek opgevoed en willen dit doorgeven aan onze kinderen. We gaan eigenlijk nooit naar de kerk, behalve met feestdagen. Toch vinden we het wel belangrijk dat onze kinderen "iets" meekrijgen van het Christelijke geloof.
Zijn er hier nog meer kindjes gedoopt of volgen jullie misschien andere soort tradities uit een ander geloof? Ik ben zomaar benieuwd!
We zijn nu druk bezig een buffet te maken, want na de viering komt de familie hier thuis gezellig wat eten en drinken.

Groetjes Babybelle

Ik ben katholiek opgevoed, maar doe er niks mee. We zijn dan ook niet voor de kerk getrouwd. Dennis is van huis uit gewoon Dennis hihihi, verder geen geloof.

Wel leuk hoor, morgen al de doop! Alvast veel succes met buffet voorbereiden!
En hele mooie dag morgen.

groetjes Maris

Hoi Hoi,

We hebben Vera ook laten dopen. We gaan hier wel naar de kerk, maar niet wekelijks. Eerder maandelijks. Vooralsnog krijgt ze er niet veel van mee want ze gaat naar de opvang van de kerk, maar met de zegen mag ze mee de kerk in. Vera vindt dat helemaal gewelidig al die mensen. Gaat netjes naast ons staan met zingen....Lief joh.
Verder doen we ons best om de bidden en te danken voor en na het avondeten en 's avonds als ze naar bed gaat zingen we: Ik ga slapen ik ben moe....

Groetjes!

ik ben gereformeerd vrijgemaakt opgevoed, mijn man is opgevoed met het oud gereformeerd geloof.
we zitten nu bij een christelijk gereformeerd en we hebben onze zoon ook laten dopen.
Wij gaan zelf wekelijks naar de kerk en laten Quinten is de crèche.
met de zegen mag hij ook meedoen.

we bidden en danken wel en ik probeer s`middags met Quinten te lezen uit een kinderbijbel.
verder s`avonds het gebedje.

groetjes lenie (moeder voorjaar 2008)

Hoi hoi,

Wij laten onze kinderen bewust niet dopen omdat ik vind dat ze daar zelf over moeten beslissen. Ik ben zelf ook op deze wijze opgevoed (en dus niet gedoopt). Mijn ouders hebben ons destijds wel uitgelegd wat er met de feestdagen gebeurde met Jezus zeg maar en we gingen met kerstmis altijd naar de kerststal in de kerk kijken. Nu kom ik wel eens in de kerk om een kaarsje voor mijn overleden grootouders op te steken. Verder doe ik niets met het geloof. Maar, ik respecteer ieders beslissing daarin.

Groetjes,
Maike

Ik doe en heb er zelf ook niks mee, al gaan onze oudste twee wel naar een Christelijke School.
Vind het niet erg als ze er dingen van meekrijgen, dat had ik vroeger zelf ook.
Ik vind persoonlijk ook dat ze later zelf maar moeten beslissen of ze gedoopt willen worden..of niet..
Ik doe het iig niet. Ben zelf wel gedoopt, maar vind het nu bijv niet fijn dat er om de zoveel tijd iemand van de kerk aan de deur komt..omdat ik toch sta ingeschreven!
Ik heb de man vriendelijk verzocht mij niet meer te bezoeken....
Ook ik respecteer een ieder daar in!
Gr Rina

wat leuk een doopfeest!
Hoe is het gegaan? en was het gezellig? Goed verwend?

Hier ook zonder geloof opgevoed, heb zelf wel laatste 2jr vd basisschool op katholieke school gezeten (ivm verhuizing), maar het hierbij gehouden...

gr. Saskia.

hoi hoi,
hoe is de doop verlopen? En natuurlijk het feestje erna?

Ik vind het een mooie traditie en goed om zo je kinderen ook wat mee te geven.
Wij zijn zelf Joods en dat geef ik mijn kinderen dus ook mee. Komende zondag zal de naamgevingsceremonie zijn voor onze jongste dochter. Dat is een beetje vergelijkbaar met doop en is de vrouwelijke variant van de besnijdenis die we bij jongetjes doen. Haha ik blij met twee dochters ;-)
Verder vieren we de Joodse feestdagen en vertel ik soms met een boekje erbij daar wat over. We gaan ook naar de synagoge maar waar ik vroeger iedere week ging, lukt dat nu gewoon even niet. Als er een speciale kinderdienst is dan gaan we wel met zijn allen. Ook zeg ik iedere avond een gebed met Sarah en Shira voor het slapen gaan.
Wat ze er uiteindelijk later zelf mee doen is aan hen, maar ik hoop ze wel een bepaalde basis mee te geven.

groetjes Tamar

Terug
Bovenaan