morgen een spannende dag!!

morgen om 10.00 uur moet ik voor een echo. ik ben nu 12 weken en ik heb 2 miskramen achter de rug. ik heb met 8 weken al een echo gehad en zag een prachtig kloppend hartje. maar toch ben ik niet gerust. ik denk dat als de echo morgen goed is dat ik dan pas echt wat meer vertrouwen krijg in mijn lichaam. ben zo ontzettend bang voor morgen. en die 8 weken echo is alweer 4 weken geleden en in 4 weken kan zo veel gebeuren. ben zo bang dat t hartje niet meer klopt net als bij mijn eerste miskraam. wie herkent dit en wie kan mij een beetje gerust stellen?

xxx Jolanda.
 
Ik kan je (nog) niet geruststellen. 'k Zit met bijna hetzelfde.
Ik ben nu 7 weken en heb nog niets gezien (volgende week echo).
Bij m'n vorige zwangerschap had ik ook met 9 weken een mooi kloppend hartje en toch met 13 weken een miskraam.
Dus helaas kan ik je niet geruststellen, maar je alleen heel veel succes toewensen en hopelijk heb je morgen een heel mooi kloppend hartje!!!
Sterkte!!
 
Wat spannend voor je!
Ik kan je zelf niet geruststellen, maar zie hier bij veel vrouwen wel positieve verhalen.
Daar houd ik me zelf ook de hele tijd aan vast.
Ik heb om die reden ervoor gekozen om geen vroege echo te laten doen.
Ben nu 8 weken, na 2 eerdere miskramen.
Met 10,5 weken heb ik de eerste echo pas.
Je spanning is dus wel heel herkenbaar!

Heel veel succes morgen in laat ons wat weten hè.
 
Hoi Hoi

Ik herken het verhaal.
Het is zo spannend.
Om die reden heb ik toen tussentijds een extra echo van de vk gehad om me gerust te stellen.
Misschien kan je ze bellen om te zeggen dat je zo ongerust bent en misschien krijg je een extra controle?
Zo in spanning zitten is ook niet lekker!
Succes!

Grtz
 
Nou zeker spannend zeg, ikzelf ben pas volgende week aan de beurt, ben dan 8 weken, vorige zwangerschappen ging ik al met 6 a 7 weken, maar 1x een echo te voeg gehad dus wil dat nu voorkomen. Ik heb ook geen eerste dag van menstruatie dus bij mij is die tweede echo ook ontzettend belangrijk om te kijken of de groei klopt.

Dus volgende week pas de eerste en over 3 weken die andere en dan nog 2 weken wachten en dan pas vertellen....................maar kan het nu al uitschreeuwen!!!!!!


Succes morgen en ik hoop dat je een mooi kindje met een kloppend hartje ziet.

Gr.
 
Hoi Jolanda,

Ik herken dit helemaal hoor. De eerste 10 weken leken voor mij wel een eeuwigheid te duren. Bij de 10 weken echo hoorde en zag ik voor het eerst het hartje kloppen, het was goed ingenesteld, bewoog lekker in mijn baarmoeder en zag er allemaal zeer goed en positief uit.
Ik was zelfs al een week verder volgens de verloskundige 11 weken! Die kreeg ik maar mooi kado!

Wij hebben er voor gekozen om wel een combinatietest met nekplooimeting te doen. Die heb ik toevallig vandaag in de 12e week gekregen.

er zat dus een week tussen de 10 (eigenlijk 11 weken echo) en ik ben ondanks positieve berichten tijdens die echo ook steeds zo bang geweest.
Stel dat het hartje stopt met kloppen, of dat ik alsnog een miskraam krijg. Alles ging door mijn hoofd.

Vandaag de nekplooimeting. Goede uitslag kleiner dan 1:5000, maar die kleine lag de hele tijd zo stil in mijn buik. Helemaal niet dartel zoals de eerste echo. Volgende de VK normaal. Hartje klopte goed en kon ik ook horen en zien. Hij/Zij sliep gewoon. Na veel schudden met mijn buik werd ie wakker.

Toch blijf ik na deze weer goede echo en goede uitslag nekplooimeting bang dat het toch nog fout kan gaan. Ik heb veel stress van mijn woonsituatie en werk, dus daarom denk ik dat dit over zal slaan op mijn prachtige kindje en dat die er geen zin meer in heeft ofzo om in mijn lichaam te zitten (rare gedachte ik weet het...), terwijl je echt geen miskraam krijgt van stress volgens mijn VK.
Ik ben gewoon zo ontzettend blij met deze voor mij eerste zwangerschap.

Wat ik eigenlijk tegen je wil zeggen. Ik denk dat ongerustheid er gewoon een beetje bij hoort. De ene moeder zal er wel meer last van hebben dan de andere.

In principe vertrouw ik op alle positieve verhalen op dit forum en op de rest van Internet en uit mijn omgeving.

Heel veel plezier en geluk allemaal met de wondertjes in jullie buiken!

Liefs, een (beetje blijvend ongeruste) mama.

 
Terug
Bovenaan