Morgen eerste IUI !

Morgen krijg ik m'n eerste (en hopelijk laatste ) IUI.
Wij hebben te maken met vijandig slijm vandaar deze stap. Heb geen clomid oid hoeven gebruiken, gewoon ovulatietesten en bij een positieve test ziekenhuis bellen. En vanmiddag was het eindelijk zover ! Had eerder deze week nog twijfel omdat de test maar niet positief wilde worden maar bij een follikelmeting bleek dat ie deze maand minder hard groeide dan de afgelopen maanden.
Hoop maar dat ik vannacht een beetje kan slapen, vind het best spannend allemaal. Is eigenlijk voor het eerst dat we een echte kans hebben en dat sinds april 2006. Als alles goed gaat kan ik testen op de dag dat we op vakantie vertrekken........heb nog nooit zo naar een vakantie uitgekeken als nu !
Voor iedereen op 't wachtbankje: schuiven jullie een klein stukje op, dan kom ik jullie morgen gezelschap houden.

Liefs, Cath

Hoi Cath!

Leuk weer wat van je te lezen! Ik hoop zo dat alles goed gaat!!! Erg spannend hoor je eerste IUI. Helaas mocht het bij mij afgelopen keer niet lukken (zoals je weet....).

Ik vind het wel apart dat jij dus al met ovultatietesten bent begonnen. Volgens vd Pol is dat ook echt de werkwijze van Vollebergh. Dat is dus ook zijn advies bij mij geweest en we gaan nu dan ook zo aan de slag. Ik ben vrijdag ongesteld geworden en komende cyclus zijn we op vakantie. 3 augustus is weer dag 1 van mijn nieuwe cyclus en gaan we ook jullie werkwijze gebruiken. Testen en bij positief resultaat ziekenhuis bellen en dan de volgende dag naar Nijmegen. Het geeft me wel wat meer rust op deze manier. Beter dan zh in en uit hoppen voor die echo's......

Welke testen gebruik jij en wat kosten ze? Heeeeeeeeeel veel succes morgen en laat je even weten hoe het gegaan is???

Dikke knuffel,

Ginger

Hoi Ginger en Ester,

De IUI was dus vandaag (zondag)! Vanmorgen dus vroeg m'n bedje uit want ik moest om 8.30 uur al in Nijmegen zijn. Nou had ik toch niet zo heel erg goed geslapen  dus ik was al ruim voor de wekker wakker.
Mannetje opgepord zodat hij zo kort mogelijk voor vertrektijd zijn bijdrage aan deze poging kon verrichten (de lieverd heeft "faalangst" en durft niet te gokken dat het ter plaatse zal lukken ). Deze keer niet m'n papieren thuis laten liggen (bij SPM test wel) en in 1x goed gereden! Alles ingeleverd en daarna een uurtje zitten wachten.
Vervolgens weer terug naar Bernhoven en dr. vd Pol alles overhandigd. We waren wel enigszins verbaas omdat het aantal zwemmers nu slechts 0,6 miljoen was terwijl het bij het vorige onderzoek 61 miljoen was, heeft waarschijnlijk met zijn griep van vorige maand te maken. Als het volgende keer weer zo laag is mogen we na die poging niet meer verder met IUI en moeten we naar IVF/ICSI. Maar hopen dat dat niet nodig is....
De IUI zelf stelt niet veel voor, ging allemaal reuze makkelijk. Nu wel wat buikpijn maar dat schijnt erbij te horen. En nu maar afwachten......
@Ginger: ik gebruikte (na diverse goede reacties op div. forums) de testen van Sensitest; lekker goedkoop en heel makkelijk te bestellen. Ik had de Midstream testen gekocht maar denk dat ik (als het nog nodig zou zijn) de volgende keer de dipsticks neem (nog goedkoper en ik gebruik toch een potje voor het opvangen).
Een tip: bestel er genoeg! Ik had deze maand een traag ei dus ovulatie later dan verwacht en kon dus nog een doosje dure Clearblue bij gaan halen omdat ik anders niet genoeg had.

Ik hoop het bij jullie ook snel gaat lukken, zal voor jullie duimen!

Liefs, Cath  

Lieve Cath,
Spannende tijden voor je....
Wanneer mag je testen , oftewel: wanneer ga je op vakantie ?
Ik hoop toch zo dat je met geweldig nieuws op vakantie gaat. Wow !
Maar tot die tijd nog ff geduld hebben... pff, en dan voor het eerst sinds april 2006.
Ik duim voor jullie

liefs, SunshineJo

Hoi SunshineJo,

Bedankt, ik vind het ook erg spannend. Ik ga de 21e op vakantie en zou officieel de 22e mogen testen maar ik vrees dat ik het niet vol ga houden tot die tijd .
Het lijkt wel alsof ik nu alweer vanalles begin te voelen maar ik houd mezelf maar dapper voor dat dat nog niet kan en dat de kans wel groter is dan voorheen maar nog steeds niet erg groot. Ben wel weer begonnen met temperaturen 'smorgens omdat ik daar altijd aan kan zien of de RD er weer aankomen. En als m'n temp hoog blijft of hoger stijgt dan dat ie de afgelopen maanden heeft gedaan dan ga ik heeeeeeel voorzichtig een klein beetje hoop krijgen. Maar nog 1,5 weken geduld hebben dus........

Hoop dat het voor jou ook snel gaat lukken!

Liefs, Cath

Terug
Bovenaan