morgen groeiecho

Volgens mijn eerste berekeningen zou ik 4 september uitgeteld zijn maar de 12 weken echo gaf aan 17 september dertien dagen verschil dus. ben ik vandaag de eerste keer op controlle bij de gyn (ben eerst bij vk geweest). En die vond dat de grote van de beeb niet bij de zwangerschapsduur paste dat ik waarschijnlijk verder ben dan 36 weken. ik heb altijd gezegd dat het niet klopte, dat ik  al verder was. dus ben ik es benieuwd wat de echo morgen uitwijst.

Groetjes nancy

jeetje zeg hoe kunnen ze dan die fout maken om te zeggen dat je later uit gerekend bent
je rekend toch de  eerste dag van je laatste menstruatie??
maar ja dan gaat het nu allemaal even wat sneller..
maar je zei ook al dat je het zelf wel aanvoelde en meestal zijn die gevoelens wel terecht.
nou veel succes meid met de laatste lootjes!!!

groet annelies

Als je bij het berekenen van de uitgerekende datum uit gaat van de eerste dag van de laatste menstruatie, ga je uit van een cyclus van 28 dagen. Ik heb echter een cyclus van 5 weken. Als ik uitga van de laatste mensturatie zou ik 16 september uitgerekend zijn, maar volgens de echo ben ik 22 september uitgerekend, die datum houden we dus aan (komt ook overeen met de vermoedelijke conceptie-datum!) Maar bij de echo gaan ze natuurlijk ook uit van gemiddelden, dus ze kunnen het nooit precies zeggen. En missch is vk minder precies geweest met de metingen?
Ik ben wel benieuwd wat er uit  je echo komt. Ik dacht dat je na een bep. aantal weken de echo niet meer kon gebruiken om uitgerekende datum te bepalen. Maar een extra echo is natuurlijk altijd leuk! (ik hoop er vanmiddag ook eentje te krijgen, moet vr 1e x nr gyn, ivm keizersnede in een vorige zwangerschap)
Groetjes, J

Hoi hoi

Ook ik zeg al vanaf het begin van mijn zwangerscahp dat de uitgerekende datum niet klopt! Volgens mijn berekening ben ik uitgerekend op 5 september volgens de vk 13 september.

Met de 20 weken echo kwam er 9 september uit en met 32 weken hebben we weer  een echo gehad ( is standaard bij onze praktijk) en daar was ik volgens de berekening van de vk 32 wk en 2 dagen maar uit de echo kwam ...... hoofdje 33, borsrkast 34, 4  en beentjes al 35 wk en 2 dagen. Ik ben zelf erg klein en mijn partner is normaal qua lengte voor een man....

Ze passen nog steeds de datum niet aan... er werd gezegd nou dat kan wel een 10 ponder worden.... en dat ik misschien suiker zou hebben. ( NAAAAAAA al die weken is mijn glucose goed en nu ineens wellicht niet...... ik weer voor de zoveelste x bloed laten prikken en ik wist gewoon dat ik geen suiker heb en ja hoor de waarde was prima in orde)

Tja nu houden ze het er maar bij dat het een forse ???? baby is.
En ik.... ik weet wel beter, ik houd voet bij stuk dat 5 september de datum is. Heb al 2 weken last van kramp en heb sinds zondag erg last van mijn schaambot ( weet niet wat dit betekend maar ik heb sterk het gevoel dat onze baby eerder geboren wordt!

Laat je het even weten wat er uit je echo is gekomen en wat de gyn zegt???

Succes.

Groetjes Jo

Hallo Nancy,
Hoe was je echo??
Ik heb vanmiddag idd ook een echo gehad. Er zijn ook groeimetingen gedaan en die kwamen keurig overeen met de uitgerekende datum (die volgens de termijnecho dus!)
Maar goed, het kindje zal toch komen op het moment dat hij/zij er klaar voor is, er schijnt maar een heel klein percentage OP de uitgerekende datum te bevallen. Die datum is alleen natuurlijk wel van belang als je "overloopt", maar dan kun je missch ook aangeven dat je er helemaal doorheen zit??!!
Sterkte er mee!
Groetjes, J

Bedankt voor jullie reacties. Volgens de echoscopiste was de beeb zelfs aan de kleine kant 2400 gram en ik ben nu 36 wk en 4 dagen zwanger. over 2 weken moet ik weer terug naar de gyn en dan krijg ik weer een groei echo. dat is 3 september ik snap zowieso niet waarom ik pas over twee weken terug moet want bij mijn vorige zwangerschap moest ik vanaf 36 weken elke week op controlle bij de verloskundige. Ik ben nu bij de gyn omdat mijn vorige bevalling in een keizersnede is geeindigd. Hoe vaak gaan jullie op controlle? Die twee weken zullen nu wel om kruipen. Ik hou jullie in elk geval op de hoogte.

Liefs nancy

Hoi,

Ook bij mij hebben ze direct een groeiecho gedaan ik was toen 35 weken en 4 dagen.
Ik schijn een enorme buik te hebben dus was ook wel benieuwd,ik zit namelijk niet echt te wachten op een 10 ponder of zo.
Maar wat we te zien krijgen is dus ook een kleine baby ook hij woog nu zón 2400 gram.
En de groote was heel verschillend een klein koppie(helemaal niet erg haha) een wat grotere romp en lange benen, en dat voelen we dan ook de hele dag.
Maar de gynecoloog vertelde ons ook dat hij nu juist heel erg moet gaan groeien maar een hele grote,dikke zal het waarschijnlijk niet gaan worden.
En mijn buik is zo groot omdat ik heel eg naar voren draag en veel vruchtwater heb dus ook dat zegt niks.
Maar de tijd zal het leren, ik moet nu trouwens wel iedere week terug komen en dat vind ik eigenlijk ook wel prettig.

Groetjes debora.

Terug
Bovenaan