morgen groeiecho.

Morgen zie ik onze zoon weer op het echoscherm!
We hebben namelijk de eerste groeiecho. Over een week of vier zal er nog een volgen. Ik heb deze echo omdat we tot nu toe (te) kleine kindjes hebben gekregen. Wel gezond maar toch echt wel te klein (laatste 2600 gram met 41 weken geboren). De 20 weken echo's zijn tot nu bij elke zwangerschap goed geweest maar het lijkt of de placenta de laatste zwangerschapsweken "op is". De baby krijgt dan natuurlijk minder binnen. Ze willen dus kijken hoe de groei nu gaat. Ben benieuwd of het nu weer zo is of dat het toch anders is deze keer (heb wel gehoord dat jongetjes over het algemeen groter zijn dan meiden)
Maar op zich zo'n ieniemienie baby is niet erg hoor. Wat er niet aan zit hoeft er ook niet uit :)
Maar natuurlijk het belangrijkst dat hij gezond is.
Ben benieuwd dus!
groetjes Hanneke

Leuk en spannend!! Ik krijg groeiecho's om te zien of ons meisje niet te groot wordt, nog niet het gebal gelukkig, maar t zou kunnen vw zwangerschapsdiabetes...

Spannend! Veel succes!
Ik krijg elke keer van die echo's, maar dan om te kijken of ie niet te groot wordt.... Tot nu toe valt het allemaal reuze mee.

Hopelijk is alles goed!
Doegg
Anita

Spannend en leuk weer! Ik heb er volgende week ook weer twee in de planning: maandag eentje bij de gynaecoloog, om te kijken of het kindje niet te fors wordt i.v.m. mijn zwangerschapsdiabetes. Vrijdag eentje in het WKZ, om juist te kijken of het kindje in de lengte goed gegroeid is, omdat dat steeds achterblijft...

Spannend dus, maar wel leuk om weer twee keer naar ons hummeltje te kunnen kijken!

Ik ben erg benieuwd naar de 'uitkomst' van jullie echo!

Liefs, Marieke

Hoi meiden,

Bedankt vootr jullie reacties!
Vanmiddag dus echo gehad en alles was goed! Ben vandaag precies 30 weken en alle metingen kwamen ongeveer overeen met deze zwangerschapsduur! Ons ventje ligt dus mooi op schema!
Hoop dat het bij jullie ook allemaal goed gaat met de groei. Dat jullie baby's niet te groot worden.
Mijn schoonzusje heeft zwangerschapssuiker gehad en haar zoon is geboren met ruim 5600 gram! (Gelukkig wel met een keizersnee. Zie dat kind er maar eens via de natuurlijke weg uit te krijgen :)
Nu is hij helemaal gemiddeld op schema. Zelfde geld voor mijn kleine meiden. Gelukkig trekt het dus over het algemeen allemaal bij na de geboorte, of ze nu klein of groot zijn.
succes en een fijne dag!
groetjes Hanneke

Hey!

Fijn dat je een goede echo hebt gehad! mooi dat jullie manneke op groeischema ligt.
Toch weer een lekker gevoel neem ik aan.
Ook fijn om weer even naar jullie ventje mogen kijken *stiekem beetje jaloers ;-)*

fijne avond!

Terug
Bovenaan