Morgen is het zover.... En de beslissing is....

Ja we gaan het doen, ook Myrthe krijgt de prik.

Jaja ik was steeds tegen en ja eigenlijk nog steeds wel beetje.

De reden dat we het wel doen is Myrthe dr chronische verkoudheid.
De laatste 3 weken is al dr slijmvliezen weer ontstoken, weer flinke groene snot.
Wij proberen van alles. We weten niet waar het vandaan komt (ik bedoel, zoiets moet toch ergens vandaan komen? Snel geirriteerde slijmvliezen vind ik geen bevredigend antwoord)

Rob heeft weken gezocht naar objectieve informatie, wat bijna niet te vinden is op internet. De meeste sites zijn óf vóór óf tégen, niks wat echt betrouwbaar is.
Wij hebben geprobeerd uit al die sites de info te halen wat van belang is.
Ik blijf het een zeer moeilijke keus vinden. Maar vooral omdat we niet precies weten wat Myrthe al een jaar mankeert, is voor ons reden het wel te doen.
Rob heeft de knoop doorgehakt, morgen mag Myrthe.....

Liefs Irene

hoihoi,

ja ook wij zijn na heeeeel lang wikken en wegen toch over de streep. maar ook nog steeds niet voor 100procent.
ik heb al meerdere keren gemerkt dat als er een griep golf op mijn werk is, dat jochem dan ook ziek is en elounda vaak dan extra verkouden. tot nu toe dus niets heftigs, maar vorige week hadden we wel erg veel zieken op mijn werk (bijna 60), wel allemaal oudhollandse griep hoor. maar ik geef dus geregeld een virusje door van mijn werk af.
verder zit ze op het kdv tussen de hoestende kindjes. en het laatste punt dat voor ons mee telt is dat we veel astma (incl. ikke) in de fam. hebben. tot nu toe merk ik daar bij haar nog niet zo veel van, maar ik wil het risico toch niet lopen dat ze het krijgt.
ze heeft hem gister gekregen en op een paar kleine traantjes na was er niets aan de hand. ook vandaag was ze prima in orde. het is hier goed geregeld en de doorloop gaat snel. en als bonus hebben ze hier een sint vlak voordat de kids weer naar buiten lopen waar ze mee op de foto mogen.

ik wens je sterkte morgen en weet ongeveer wel hoe je je voelt

groeten linda

Het blijft lastig, hè? Succes morgen met het prikje laten zetten, hopelijk is Myrthe er rustig onder.
Ik snap dat je ontzettend baalt van Myrthes blijkbaar slechte weerstand. Mijn oudste dochter heeft ook continu verkoudheden en veel groen snot. Net weer geholpen aan haar oren, poliepje verwijderd, maar helaas ook nu weer raak: oorontsteking, helemaal vol en veel (groen) snot.
Zij is indertijd naar de kinderarts gestuurd om te bekijken wat het nu kon zijn. Misschien ook iets voor Myrthe? Bij Jara kwam eruit dat ze inderdaad een soort van allergische aanleg lijkt te hebben (maar nog niet specifiek ergens voor), dus een algehele slechte weerstand. Ze kan daar nog wel overheen groeien. We hebben Jara een jaar lang een (lage!!) onderhoudsdosis bactrimel (antibiotica) moeten geven, om het een beetje onder controle te houden. Ben er vooral niet kapot van (geen voorstander van a.b. als het niet nodig is), maar je moet toch iets..... Succes met zoeken naar de oorzaak, blijven zoeken, hoor, want Myrthe verdient het om de beste behandeling te krijgen, toch?

heyhey

succes vandaag!
ik heb ook t hartst lopen roepen dat nathalia die prik echt niet zou krijgen! maar toch heeft ze hem gisteren wel gehad.
en ze heeft geen kik gegeven.
nu ben ik toch wel blij dat ze hem heb gehad.
mijn switch was dat 4 nichtjes,3 neefjes, 2 tantes en mn vader de griep allemaal hebben gehad.
mn jongste neefje en nichtje (7 en 8 jaar) zijn er ontzettend ziek van geweest.
mn neefje stond op het punt om opgenomen te worden in t ruwaard.
alle andere zijn er niet zieker van geweest dan de gewone griep maar ik had zoiets van; as die jongste al zo ziek zijn, dan kan nathalia nog zieker worden omdat ze een nog lagere afweersysteem heb omdat ze jonger is.

een vriend van mij is ook chronisch verkouden. al zn hele leven lang. niks aan te doen volgens zijn arts.
maar die griepprik mocht hij wel hebben dus neem aan myrthe ook.
gisteren moest ik eerst een brief lezen en als alle vragen met een nee beantwoord waren mocht ze de prik pas. ging over allergien enzo. jij zal die brief ook wel eerst moeten lezen in den oert.
stel daar evt nog je vragen!!!

succes!

liefs, do

He Irene,

Hoe is het gegaan met Myrthe??
Wij hebben de prik bij Lara ook maar laten zetten. Ook al staan we er toch niet voor 100% achter. We hebben er ook heel lang over nagedacht wat nou de beste beslissing is.
Doordat er bij mij in de klas al drie kindjes zaten die de mexicaanse griep hadden, waren we toch bang dat ik het virus mee naar huis zou nemen. Tja je weet maar nooit wat je allemaal meeneemt met die kindjes om je heen. We vonden het risico dan toch te groot.
Zoeken op internet hebben wij ook gedaan, maar daar werd ik alleen nog onzekerder van. Want het spreekt elkaar allemaal tegen. Maarja goed we hebben de prik laten zetten en hopen maar dat alles ok is.

Groetjes Anne

Ikzelf probeer ook voor mezelf beetje te relativeren dat als het echt heel slecht voor de kindjes zou zijn , dat minister klink dan ook niet zou laten vacineren want de overheid is er ook niet bij gebaat als ze over 20 jaar, alle kids dan allerlei gevolgen zouden hebben, en zoiets word toch op meerder keren en meerdere dieren getest.

maarjah... ook hier beetje twijfel hor ook al heeft Daniel hem gehad,

Liefs Marina

Hey Irene,

Hoe is de prik gegaan? Na die vorige keer prikken voor die allergietest zal het vast zijn meegevallen of niet? Toen was ze al zo'n stoere dame!!!
Hier begint de twijfel toch ook...... vooral bij Remco dan. Nu dat Jasmijn ziek is (gaat al een stuk beter) is Remco toch wel bang geworden. Jasmijn is nog nooit ziek geweest dus dit heeft wel even een inpact op ons gehad.
Ik heb hem gezegd dat ie eerst zelf maar eens internet af moet struinen voor informatie. Nu basseerd ie het alleen op meningen van anderen...
Als hij (na genoeg informatie te hebben gelezen) mij toch weet te overtuigen om het wel te doen, dan doen we het toch maar.

Liefs Trudi

Hoi hoi,

Myrthe heeft helemaal niet gehuild, wat ik ook niet verwachtte. Laatst met allergietest gaf ze ook geen kik, stoere meid.
Ze begon wel beetje te miepen toen ik haar shirt weer aan wilde trekken, maar dat kwam omdat madammeke geen pleister wenste. Toen ik die eraf had gehaald, was het allemaal goed.

Ze had nog geluk, want door niet opletten van ons heeft ze 2 mandarijnen en 2 zakjes choco-muntjes gekregen haha. Mjammie.....
Ze heeft ook geen rode bult van de prik overgehouden en is tot nu toe nog steeds vrolijk. Denk dus niet dat ze er last van heeft.

@Trudi, het is heel moeilijk om objectieve info te vinden. Ik zal aan Rob vragen welke sites hij gelezen heeft, en of hij de links wil doorgeven aan Remco.

Liefs

Terug
Bovenaan