Morgen komt de fysio, iemand tips?

A

Anoniem

Guest
Ha Meiden,

Morgen komt voor het eerst de fysiotherapeute bij Vera. Dit omdat Vera nog steeds op haar billen zit en niet in beweging komt.
Iemand ervaring met fysio en nog tips wat ik kan vragen/zeggen?

Groetjes Karin

Hoi Karin,

Ik heb geen ervaring ermee, maar wil je veel   succes wensen! En misschien is het een idee om te vragen of je haar de volgende dag nog even kan bellen als je vragen hebt?

groetjes Maris

Wij hebben voor Eline wel fysio gehad, maar dit kwam doordat ze een extreme voorkeurshouding had, en daardoor haar hoofdje ging afplatten.

Zij vertelde, terwijl ze Eline behandelde, welke oefeningen wij moesten doen en hoevaak enzo. Dan oefende we dat samen.

Wat een vriendelijke vrouw die kinderfysiotherapeut. Ze zag eigenlijk direct dat Vera totaal niets met haar beentjes doet. Ze "hangen" er maar een beetje bij.
Ze zag wel in dat het een beetje laat is om haar te leren kruipen, dus gaan we beginnen met staan en lopen. Waarschijnlijk zal ze daardoor uiteindelijk ook wel gaan kruipen. We hebben nu een aantal oefeningen voor haar waardoor haar beentjes sterker worden. Dit moeten we 2 weken doen en dan zouden ze een stuk sterker moeten zijn.
Maar ja....ik wil gewoon te snel en kijk de hele tijd of er al vooruitgang in zit...

Groetjes Karin

Hoi Karin,

Dat wordt oefenen geblazen dan! Veel succes!

Zet hem op Vera je kunt het!

Liefs Miranda

Hoi!

Ik heb ook fysio voor mijn zoon van anderhalf. Hij wilde niet optrekken... staan... of lopen! Inmiddels wat tips gekregen. Veel op blote voeten en hem omhoogtrekken, op een manier dat hij het wel zo veel mogelijk op eigen kracht doet. En jawel... het wonder is geschiet: Hij trekt zich zelf op! Nu de rest nog! Verder schijft mijn zoon de hele kamer door op zijn billen. Hoe oud is jou dochter en schuift ze ook op billen?
Succes ermee! Echt... ik dacht ook... "hij gaat nooit lopen" maar ineens heeft hij het door!

Terug
Bovenaan