Morgen mijn eerste echo, spannend.

<p>Morgen heb ik mijn eerste echo. Ik ben dan 8.3 weken zwanger. Zoals velen van jullie voel ik een behoorlijke angst. Bang dat ik daar morgen kom en dat dan blijkt dat er geen hartje klopt. Misschien een rare vraag maar stel het hartje klopt niet, wanneer volgt er dan de miskraam? Ik heb wel gewoon de kwalen, zoals mega grote borsten, ik voel het een en ander in mijn buik en ben vreselijk vermoeid. Maar toch die onzekerheid, bah. Wie kan mij het een en ander uitleggen?</p><p>groetjes magical. </p>

Ik morgen ook mijn eerste echo. Ik ben ongeveer 5 weken zwanger en herken je onzekerheid volledig. Laten we hopen dat alles goed is ??

Niet zo slecht denken! Overigens kan een miskraam spontaan komen, maar is soms medicatie of ander ingrijpen noodzakelijk. Maar dat hoef je allemaal niet te weten, morgen zie je vast een knipperend hartje op de echo!

Oh wat spannend zeg. Van harte met je zwangerschap. Jij krijgt best vroeg een echo? Wel fijn, dan is hopelijk morgen je grootste onzekerheid weg. 
Normaal ben ik niet zo onzeker over iets maar nu kan je mij opvegen!??

Niet te veel denken over en voorbereiden op een miskraam! Nergens voor nodig, en je geeft jezelf alleen maar extra stress. Ik vond de eerste echo ook enorm spannend, maar ik herinnerde (en nu tot de volgende echo ook weer) mezelf er steeds aan dat het vaker goed gaat dan fout. Zolang je geen zorgwekkende kwaaltjes hebt (bloedverlies ofzo), probeer te genieten van het idee, dan kun je hopelijk met kriebels in je buik naar je eerste echo, in plaats van een knoop in je maag :) Als er iets mis blijkt komt dat daarna allemaal wel, daar hoef je je nu niet op voor te bereiden.

Dankjewel Klijn. 
Dit heeft mij gister gerust gesteld. Gelukkig is alles in orde, het hartje klopt en de lengte van de baby was in orde. Over twee weken mag ik weer voor een echo. ?

Gefeliciteerd @magical 
Ik snap de onzekerheid heel goed! Zelf een echo gehad bij 5 weken. Dit omdat ik niet ongesteld was na het stoppen met de pil en we dus geen idee hadden of ik 5, 8 of 12 weken zwanger was. Bij de echo bleek dit 5 weken. Maar een kloppend hartje is er dan nog niet. Na 2.5 week mocht ik weer komen dus 7.5 weken zwangerschap. Dit was afgelopen week. Toen wel iets terug gezet naar 7 weken maar er was een kloppend hartje te zien :) Zo blij! Nu over 4 weken weer en dan wordt echt de uitgerekende datum bekend. Het liefst schreeuw ik het nu van de daken maar door de onzekerheid en lichte angst durf ik het ook nog weer niet om het al aan de ouders En zussen te vertellen. Hebben jullie het al verteld of weten jullie al wanneer je het gaat vertellen ?
Liefs 

Terug
Bovenaan