Morgen naar de gyn.....

Ik moer morgen weer terug naar de gyn. sinds de operatie. En toch ben ik een beeteje bang. Weet niet echt waarom maar toch.

Ik heb een heleboel vragen aan hem en ik krijg nog de uitslag van de cyste en we moeten het nog over mijn bloedwaardes hebben. want er was nog iets veels te hoog dan normaal. Maar dat zouden we dan na de ok bespreken....

Waar ik het meeste bang voor ben is die hartvormige baarmoeder en waarom in vredes naam mijn eileider naar binnen is gedraaid en vast zat aan mijn darmen....!!!!

Maar goed dat zien we morgen wel weer.

Groetjes Ester

Volgens mij moest er nog iemand morgen naar de gyn toe, toch??

Hoi Ester,

Ben je al naar de gyn geweest?? Ik kan me voorstellen dat je met veel vragen zit, dat heb ik ook iedere keer weer...
Bij mijn laatste echo zei de gyn. iets van "Kijk hier is de andere eileider, die zit vastgeplakt aan de zijkant van de baarmoeder..."Ze zei het tegen de arts assistent, en zo tussen neus en lippen door, tegen mij zei ze dat alles goed was verder, alleen baarmoederslijmvlies nog wat aan de dikke kant. Ook lag mijn baarmoeder ver naar achteren. Vroeger trokken ze die middels een operatie naar voren, maar dat hoeft niet meer...???!!! Op dat moment dringt het dan net zo tot me door, maar thuis begin ik dan toch te denken... ik schrijf mijn vragen tegenwoordig maar op.

Nou joh ik ben heel benieuwd naar je verhaal, ik hoop op niks dan goed nieuws voor je....

Oh ik heb je site bekeken, mooi hoor. Ik maak zelf ook viltpoppetjes en zonnekindpoppen, hoewel dat laatste nu eigenlijk niet meer zo, vind dat op de een of andere manier toch moeilijker, doet me meer aan baby's denken...
Ik maakte ze eerst bijna altijd als kraam cadeau, maar nu even niet.

liefs van Mickey

Hoi Ester,

Ben je al bij de gyn geweest? Anders nog heel veel succes!!!! Ik kan me voorstellen dat je met heel veel vragen zit. Stel ze dan ook gewoon! Voor het medisch personeel zijn de zaken vaak erg vanzelfsprekend, maar er wordt nog wel eens vergeten dat dat voor de patient niet het geval is.
Ik weet nog dat ik bij mijn eerste inwendig onderzoek erg gespannen was. De gyn zei:"Je hoeft het niet spannend te vinden hoor, voor ons is het heel normaal, we zijn het gewend". Ja daaag! Voor jou wel, maar voor MIJ niet! Daar staan ze dan niet altijd bij stil....

Nou, ik ben benieuwd hoe het met je geweest is en we horen het wel!

Liefs,

Ginger

Hoi Ginger en Mickey en de rest natuurlijk.

Ik ben vanmorgen naar de gyn geweest. Ik had idd mijn vragen op papier gezet want anders vergeet ik het gewoon. Stonden een aantal vragen bij die hij toch niet kan beantworden maar toch. Vol zenuwen naar het ziekenhuis. We waren snel aan de beurt gelukkig. Het gesprek ging best snel. eigenlijk te snel. Hij had zelf niet de operatie gedaan dus moest hij ff lezen in mijn status. maar alles is weer open.
Hij weet niet waar de verklevingen vandaan zijn gekomen aan gezien ik geen eerdere ok heb gehad of infectie.

Hij dacht daat w 2,5 jaar bezig waren en zei toen  dat  we verder gaan met IUI!!!!! maar ik zei we zijn 1,5 jaar bezig. Toen zei hij zelf dat hij iets te hard van stapel liep. Lekker snugger!!!! Ik schok mij eigen rot. Het plan is nu zeker een half jaar ff geen ziekenhuis daan terug komen (als ik dus nog niet zwanger ben) en dan starten met IUI. Mocht ik nu weel zwanger worden. gelijk terug komen om een buiten baarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten want door die verklevingen enzo heb ik daar een verhoogde kans op.
Verder is het niet heel erg dat mijn baarmoeder -vormig is. Wel een verhoogde kans op vroeggeboorte en op een afwijkende ligging. Hij zegt dat wanneer je zwanger bent je baarmoeder dus groter wordt en het hartvormige dus uitgerekt wordt.

Ben dus aan de ene kant wel opgelucht dat het nu open is, maar ook weel beangstig door die buitenbaarmoederlijke zwangerschap en daat we dus volgend jaar eventueel gaan starten met IUI.
Ben natuurlijk mijn vragen vergeten en voor dat we het wisten stonden we weer bij de auto. 1 geluk dat ik donderdaag weer ga werken en het dan alsnog aan iemand kaan vragen. want mijn buik is nog zo dik. Is tuurlijk  gewoon gezwollen, maar ik wil het van een arts horen.  

en Mickey, ze kantelen idd je baarmoeder niet meer naar voren toe tegenwoordig.  er is uit onderzoek gebleken dat het niet veel uitmaakt of je hem nu naar voren haalt of niet..... en hebben ze tegen jullie gezet waarom jouw eileider aan de zij kant van je baarmoeder vast zat? Want dat ben ik dus vergeten te vragen. Bij mij zat ie aan mijn darmen vast.
Bedankt voor je compliment van mijn website. Soms baal ik er ook van dat ik mijn eigen winkeltje heb. Ik heb soms ook geen zin om kraamdingen te maken. Maar het is toch ook wel weer leuk. als je zwanger bent dan moet je maar zeggen welke je leuk vindt! Dan krijg je die :)

Ik ga proberen nog iets te doen..

Gr Ester

Hoi Ester,

Nee bij mij heeft de gyn. niet gezegd waarom mijn eileider aan mijn baarmoeder zat. Ik zal er de volgende keer om vragen, woensdag moet ik weer, dan heb ik gesprek over dat ik mee wil doen aan onderzoek in LUMC, dan krijg je bloedverdunners (of placebo). Hiermee willen ze miskraam proberen te voorkomen, (heel kort gezegd...)ik heb er inmiddels 3 gehad en geen oorzaak bekend. Maar goed, dan vraag ik ook naar die eileider.

Spannend, die iui, maar ook wel fijn dat er iets gebeurt dan toch??

Jij werkt in het ziekenhuis toch? Als verpleegkundige?

Lief dat je schrijft dat ik een popje van je krijg als ik zwanger ben ;-))
Laten we maar hopen dat het voor ons allbei snel mag gebeuren.....
Wanneer weet je weer meer? En hoe beviel het werken weer?

Ik nu klusweekend, haha, dus eind sept. NOD Ik was van plan deze maand eens te gaan temperaturen, heb dat nooit gedaan, vond onze gyn. nergens voor nodig en is natuurlijk ook wel heel gedoe, maar ben toch ook wel benieuwd.

Als t goed is heb ik maandag mijn eisprong, dus wel beetje laat om nu nog te beginnen, maar ga t toch doen. Heb de thermometer, de alcoholdoekjes en pen en papier al bij mijn bedje liggen

Welterusten

lfs Mickey

Hoi Mickey,

Ik heb nu 2 ochtenden gewerkt en ik was kapot. Ik kan toch nog niet zoveel als dat ik dacht. Ik ga nu di en woe ook in de ochtend werken en ik moet naar de bedrijfsarts, kijken wat hij te zeggen heeft. Maar het gaat echt heel langzaam vooruit.   En ik baal gewoon dat ik al 3,5 weken maar 2 broeken heb die ik aan kan. Maar goed...

Ja ik ben verpleegkundige, op de gyn en kraamafdeling. Aan de ene kant een voordeel maar ook een nadeel hoor. ik weet gewoon teveel maar genoeg collega's (dus ook artsen) waar ik terecht kan. We hadden woensdag een uitje met z'n allen omdat we op de 3de plaats staan in de Elsevier met de gynaecologie, maar dan sta je naast je eigen gyn, das wel raar. Maar ook wel weer grappig. i

k moet nu weer zo'n beetje ongi worden en dan mogen we er weer tegen aan!!!! Dus wij gaan er helemaal voor want IUI zie ik nog even niet zitten.

Succes morgen met klussen en tempen!!! en met de doekjes en alcohol en vergeet niet een beetje lol erin te hebben he!!!!!

Liefs Ester

hallo Ester.

Ik lees dat je je uitslag hebt, en dat je als je wil met IUI mag beginnen of niet?
Of moet je daar nog een jaar mee wachten....

Wel heel spannend allemaal!!!

Ik duim ook voor jou voor goed nieuws...

Je hebt eens het adres van je site gegeven hier, maar ik kan hem niet meer vinden...
Ik wilde even kijken...

Succes met alles.
liefs,
mama Peet

Hoi Peet,

Ja ik moet 6-0 maanden wachten en dan gaan we met IUI beginnen, maar eerst gaan we het zelf proberen en even geen ziekenhuis bezoeken. dat vind ik toch ook wel prettig en ook een prettig idee dat als het niet lukt dat we gelijk kunnen beginnen met IUI.

Mijn website is www.poppefietje.nl  ben benieuwd wat je ervan vindt!

Gr Ester

Terug
Bovenaan