Morgen naar de huisarts (BRRRRR)

A

Anoniem

Guest

Heej meiden,

De eerste stap is gezet... Ik heb net naar de huisarts gebeld om een afspraak te maken. Morgenochtend kan ik langskomen. 's Middags hebben ze helaas geen spreekuur, anders was mijn man met me meegegaan.

Ik ben best een beetje zenuwachtig, maar goed we zitten nu in 'ronde' 15 en we willen graag wat meer duidelijkheid over waarom we nog niet zwanger zijn en of er soms iets mis is.

Weten jullie hoe dat een beetje in zijn werk gaat, zo'n 1e afspraak? Gaat zo'n huisarts je ook onderzoeken of laat hij dat allemaal aan de gyn over? Ik hoop trouwens niet dat hij me weer naar huis stuurt met de opdracht om te gaan temperaturen, dan ga ik  in protest.

Ik laat wel weten hoe het is afgelopen.

Groetjes Bloempje

Hoi Bloempje,

Ik ben samen met vriend half dec heen geweest en de huisarts deed geen moment moeilijk. Hij heeft zelf verder niets gedaan, behalve het verhaal duidelijk krijgen. Hij heeft ons direct doorgestuurd en ondanks dat de poli tussen kerst en O&N dicht was, hebben we al een intake gehad en zijn de onderzoeken nu al in volle gang!
Hopelijk gaat het bij jullie ook zo soepel!

Veel succes en ik ben benieuwd naar je ervaringen!!

Liefs Marieke

Heej Marieke,

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik hoop dat het bij ons ook allemaal zo soepel gaat verlopen. Ik ben alleen bang dat mijn man af en toe roet in het eten zal gooien. Hij werkt nl. in het buitenland en is iedere week een dag of 4 / 5  van huis.

Maar goed, eerst morgen mijn verhaal maar eens doen bij de huisarts. Hoop dat ik het goed over kan brengen, ben soms een beetje een emotioneel typje als het over onze kinderwens gaat. Heb niet zo'n zin om bij die man een potje te gaan zitten janken, daarom vind ik het wel jammer dat mijn man niet mee kan.

Maar dat zal allemaal wel goedkomen denk, die doktor heeft waarschijnlijk al zoveel gezien/gehoord dat hij van mijn mogelijk gesnotter niet vreemd zal opkijken toch?

Ik hou je op de hoogte, en ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen in het ziekenhuis.

Liefs Bloempje

Hoi Bloempje,

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik wil je toch even een hart onder de riem steken (zo noem je dat toch?). Heel veel sterkte morgen en ik hoop dat jullie snel weten waarom het niet lukt!

Sterkte!

Liefs, Tess.

hoi bloempje

mijn man en ik zijn al 2 jaar bezig om zwanger te raken en bij ons lukt het ook niet.
nu zijn wij in november naar de dokter gegaan.
en ik ben ook een emotioneel iemand wat betreft de kinderwens. dus we gingen naar binnen en moesten vertellen waar voor we kwamen.
dus ik vertelde het en begon te huilen. nou mijn dokter zei maakt niet uit ik begrijp het hoor. dus hij vroeg aan ons van alles en nog wat we allemaal al gedaan hadden.
dus wij uitgelegt.
nou geen probleem hij ging gelijk stappen onder nemen
mijn man moest zijn sperma in leveren in het ziekenhuis en dat mag 3 keer. 1 van de 3 keer moet goed zijn. de eerste 2 keer waren niet goed maar de derde keer wel.
ik werdt ook gelijk een kweek afgenomen om te kijken of ik geen bactirien bij me had of schimmels infecties. dat was allemaal goed.
nou zijn we door gestuurt naar het ziekenhuis en hebben we 8 feb een afspraak bij de gyn.
ik ben blij dat we nu veder gaan.
ik wens je morgen sterkte

groetjes van alwi

He hoi,

Ik heb morgen ook een afspraak bij de huisarts. Ik ga er heen omdat ik bang ben en infectie te hebben maar ga meteen ook mijn twijfels uitten of het allemaal wel goed zit bij ons, we ook al bijna een jaar bezig zijn. Ik hoor wel hoe hij erop reageert. Ik weet dat we officieel nog geen jaar bezig zijn en in mei ben ik nog 6 weken zwanger geweest maar toch!! Ik wordt gek van die onzekerheid.
Daarnaast ben ik ook bang dat die infectie invloed zal hebben zoals ik hierboven lees, dat ze dat dus ook willen uitsluiten! Nu, laat hij me dan maar een zalfje meegeven en dan volgende maand zwanger zijn!!
Ik zie er ook tegenop hoor, al is het alleen al dat hij me gaat onderzoeken of dat hij denkt dat ik weer zo iemand ben die geen geduld heeft. Maar ik weet dat dat geen reeele gedachten van mijzelf zijn...
Zal het even laten weten, jij ook??

Groetjes Ineke

Hoi Bloempje,

Ik ben naar de huisarts gegaan toen we een jaar bezig waren en ik werd wel weggestuurd met de boodschap, ga eerst maar eens drie maanden temperaturen.... Dat is namelijk de eerste vraag die een gyn zal stellen, dus dan is het goed als je dat al hebt gedaan als je voor je eerste afspraak komt. Ik baalde er toen ook van, maar uiteindelijk is het wel snel voorbij gegaan en helpt het wel om inzicht te krijgen. Ik zag er als een berg tegenop, maar het viel me erg mee. Nadat ik dat drie maanden had gedaan, heeft de huisarts me doorgestuurd naar het ziekenhuis. En nu worden we allebei onderzocht, hopelijk wordt duidelijk waarom het bij ons wat langer duurt.

Heel veel succes morgen!

Groetjes
VB

Terug
Bovenaan