Morgen naar de verloskundige en ik ben zoooooooo nerveus

A

Anoniem

Guest
Nou, zoals de titel al zegt, ik mag morgen naar de verloskundige. Ik ben dan 12 weken en 2 dagen zwanger. Ik krijg dan voor de 3e keer deze zwangerschap een echo. Ik heb al 2 echo's gehad bij de gyn i.v.m. 2 miskramen voor de geboorte van onze dochter. Maar ik ben zo bang dat het alsnog mis is, ondanks dat de voorgaande echo's er prima uitzagen. Mijn zwangerschapsklachten zijn sinds 2 weken aan het verminderen (gelukkig wel), en ook dat maakt me weer angstig. Toch weet ik van de zwangerschap van mijn dochter nog wel dat er weken bijzaten dat ik helemaal niet het gevoel had zwanger te zijn.

Maar waarom zou ik een 2e kindje in 1 zwangerschap krijgen en hebben we voor ons 1e kindje 3 keer zwanger moeten worden. Het maakt me allemaal erg onzeker. Ik ben deze zwangerschap banger dat het weer misgaat, dan bij de zwangerschap van onze dochter. Wat ben ik een raar mens.

Morgenvroeg heb ik eindelijk duidelijkheid. Maar ik zal waarschijnlijk pas rustig zijn, als ik de baby voor het eerst gevoeld heb. (En dat duurt nog zo lang!)

Dank jullie voor het aanhoren van mijn angst.

Veel liefs,

Ingrid

p.s. ik laat morgen uiteraard weten hoe het gegaan is.

Hey Emmama,

Je bent helemaal geen dom mens hoor!! Echt niet! Ik snap je bezorgdheid heel goed. En wil je even heel veel succes wensen morgen en ik zal voor je duimen. Hoop hier morgen goed nieuws te lezen. Good luck!

Liefs Kirsten

Hoi Ingrid,

Dom?? Nee hoor, eerder normaal!!! Ik heb gelukkig nooit een miskraam gehad maar kan me voorstellen dat het je heel onzeker kan maken...Ook weet ik inmiddels dat een 2e zwangerschap(zoals ik nu heb) voor meer zorgen kan zorgen....je weet immers wat je hebt en dus ook wat je kwijt kan raken...

Meis, ik duim morgen voor je en hoop snel van haar te horen....

Liefs Odette

Beste Emmama

Het is begrijpelijk dat je zo bang bent en niemand kan die onzekerheid weg nemen, maar probeer toch positief te denken, ik ben zelf 14weken zwanger, het was een tweeling maar jammer genoeg heb ik er van 1 een miskraam gehad, ik ben ook elke keer bang dat het mis gaat met deze baby maar de gyneacoloog zegt dat met de kleine alles goed gaat! maar toch ik blijf onzeker  
maar ik zou aan je denken morgen!
veel succes
groetjes Luna

hoi ingrid, ik begrijp weleen beetje hoe je je voelt, ik heb het ook gehad en heb het nu eigenlijk nog steeds. Een paar dagen voor ik naar de verl. moet ben ik al zenuwachtig en ben bang dat er iets mis is. Ik heb in augustus een miskraam gehad dat was mijn eerste zwangerschap, nu ben ik weer zwanger(19wk) en iedere keer geloof ik gewoon niet dat het nog goed gaat. de miskramen hebben gewoon een grote impact op ons gehad, daarom zijn we steeds ongerust. jij zegt dat je pas gerust bent als je het kindje voelt, dat is fijn om te horen ik wou dat ik dat ook kon denken, ik heb gister m'n kindje voor het eerst heel goed gevoeld maar toch ben ik bang voor een miskraam ik zal pas blij zijn en gerust gesteld zijn als ik mijn kindje in mijn armen heb, maar dat duurt nog even maar weet je het helpt wel als je iedere keer te horen krijgt dat het goed gaat.

ik hoop dat   je morgen gewoon weer goed nieuws hebt, laat het ons weten.
het is de onzekerheid die je bang bent je moet er proberen niet aan toe te geven.

ik wou dat we iedere week voor controle konden hahahaha

Groetjes Chams

Hoi Ingrid,

Het kan heel goed dat je symptomen wat minder worden. Dat gebeurd al vanaf een week of 10. Dus dat hoeft niks te betekenen. Maar ik snap heel goed dat je ongerust bent. Ik ben nu voor de 4e keer zwanger, maar dit is pas ons tweede kindje. Voor de eerste en voor deze zwangerschap heb ik een mk gehad. En ook ik heb heel lang niet onbezorgd kunnen genieten. Ik ben nu 26,5 weken zwanger, en voel de kleine goed. Toch ben ik soms nog wel eens onzeker. Vooral als de kleine een keer niet zo druk is. Gelukkig voelde ik beide kindjes heel vroeg. Onze zoon met 14 weken, en onze dochter (ja, ja) al met 12 weken. Ik durfde het niet te geloven, maar op de 12 weken echo zagen wij een enorm aktief kindje. De vk gaf aan dat ik zo'n wilde al best kon voelen, aangezien ook mijn placenta achterin ligt. En ja hoor, naarmate ik langer zwanger ben voel ik haar steeds beter.
Ik wens je een heel fijne zwangerschap!

Groetjes, Kat

Hoi allemaal,

als eerste: stom forum, kan weer moeilijk inloggen, dezelfde problemen weer als een paar weken geleden. Ellende. Toch maar even proberen of ik een berichtje achter laten kan.

Nou, mijn bezoekje aan de verloskundige is gelukkig goed verlopen. Het was nog wel even spannend, want zij wilde alleen even met doptone luisteren naar het hartje, en als het niet  te vinden was, dan kreeg ik alsnog een echo. Nou, zij zoeken, niets te horen. Gevolg: ik in de stress. Toch gebeurt het veel vaker dat ze in de 13e week nog geen hartje horen, maar toch. Toen werd ik gelijk doorgestuurd naar haar collega, die zou de echo maken.  Zij met dat geval op mijn buik aan het zoeken. En ja hoor, daar zat een kindje, maar  ik zag geen hartslag en het bewoog niet. Gevolg: nog verder in de stress, mijn moeder ook trouwens.  De verloskundige even verder kijken, en ja, daar zwaaide dat kleine mensje, en nu zag ik ook een hartje kloppen. Tranen van blijdschap. Wat was ik gelukkig.  En dat ben ik nog steeds. Heb vanmorgen mijn zwangerschapskleding van de zolder gehaald, en nu loop ik zo trots als een pauw mijn buik te showen, want die ziet er na 3 maanden zwangerschap al net zo gevuld uit als de vorige keer bij 5 maanden.  We gaan er nou echt van genieten!!!

Veel liefs,

Ingrid

p.s. alle zenuwen toch voor niks geweest.

Hoi Ingrid,

Wat een gewelidg nieuws en gelukkig maar dat alle zenuwen voor niets zijn geweest!! ga maar lekker genieten voor je het weet ben je een kamerolifantje(net als ik nu) en zijn de 9 maanden voorbij!!

Liefs Odette(38+2)

P.s. wat hebben we toch een heerlijk werkend forum(not!!)

Terug
Bovenaan