Morgen spiraal uithalen! Wanneer zwanger en ovulatietest?

<p>Hallooo dames ! ik ben wat nieuwsgierig morgen mag ik mijn spiraaltje laten verwijderen! Ik heb een ovulatietest gehaald omdat ik heel onregelmatige maandstonden had voor mijn mirena spiraal. Wanneer zou ik best beginnen testen direct of even afwachten? En zijn er hier dames die ook weten hoelang het ongeveer duurt tegen dat je zwanger bent ?  bedankkt !! </p>

WAUW meis, ik zou lekker vrijen wanneer je zin hebt en je lichaam tijd gunnen, ovulatietesten kan je meteen mee beginnen maar verwacht niet dat je meteen zwanger word, het kan wel natuurlijk maar ik zou er niet meteen zo obsessief instappen, ben een jaar van de pil en nog niet zwanger.. na een half jaar ging ik me wat zorgen maken omdat mijn cyclus onregelmatig is, maar in het begin probeer het gewoon los te laten en zien wanneer het gebeurd.

Ik had 5 jaar de mirena en tijdens de mirena heel regelmatige cyclus. Wat het daarvoor was weet ik niet meer. Toen de spiraal eruit ging hadden wij zoiets we zien het wel. Mocht het na een paar maanden niet lukken dan gaan we wel eens met ovulatie testen in de weer. Dit zou ook mijn advies zijn. Beetje op zijn loop laten. Hoe snel het gaat is bij iedereen anders. Bij ons was het in ronde 2 raak. Ben me ervan bewust dat dit misschien wel uitzonderlijk is! 

Ik heb begin van de maand m'n spiraal verwijderd en was direct vruchtbaar volgens de huisarts.
Ik heb tijdend m'n anticonceptie nooit een zichtbare cyclus gehad. 
Ondertussen ben ik aan het wachten op m'n eerste menstruatie,of niet.
Ben vanochtend bij de huisarts geweest omdat ik wat klachten heb ( al 2,5 week niet zo lekker en pijn in m'n rug en onderbuik). Nu moet ik even aan kijken of de klachten doen en ze raden me een zwangerschapstest aan. Deze ga ik vanmiddag halen.
Heel veel succes morgen en ik zou de eerste maand gewoon lekker genieten

Hoe lang het duurt is ZO verschillend! Ga er maar van uit dat je lijf even de tijd heeft om alle hormonen van je spiraal te "vergeten" en het weer zelf op te pakken. Bij de een duurt dat een maandje, bij de ander een jaar... Ga niet gelijk met ovulatietesten aan de slag, maar ervaar eerst eens gewoon wat je lijf doet en hoe je je voelt. Ondertussen gewoon alvast proberen zonder allerlei hulpmiddelen zoals testen, wie weet hebben jullie geluk! Als je een paar cycli gehad hebt, heb je waarschijnlijk een beetje in beeld hoe lang 1 cyclus bij je duurt, en als je wilt kun je dan ook veel gerichter ovulatietesten gaan gebruiken (en kost het dus veel minder geld ;) )

Ik zou me er iig de eerste maand niet op focussen. Even een eerste keer ongesteld worden en kijken hoe het voelt zonder de spiraal hormonen. Zelf heb ik een agenda bijgehouden en opgelet wat ik voelde en hoe de cyclus verliep. 

Ik heb in april mijn mirena spiraal eruit laten halen. Toen ook gelijk begonnen met ovulatietesten maar de eerste maand kon ik geen piek ontdekken. Tweede maand wel! Uiteindelijk in juni zwanger geworden, en nu inmiddels al weer over de helft! Helaas zegt dat niet zoveel, ik geloof dat het bij de meeste vrouwen 6mnd tot een jaar duurt. Succes deze spannende tijd :)

Terug
Bovenaan